יום שישי, 3 ביולי 2009

מקאזה ועד קוזו – משחקי כבוד וכסף

http://www.mako.co.il/tv-polishuk

אני מאוד אוהב את הסרט קזבלן,  מחזמר ישראלי מקורי 1966, שאחר כך הפך לסרט מצליח בהשתתפות יהורם גאון 1973. השירים נפלאים, ולראייה מידי פעם הסרט משודר על המסכים בשידורים חוזרים. יפו השתנתה מאז 1973 אך הרצון האנושי להיות מפורסם ולקבל כבוד כנראה שלא. איך כל זה קשור לסדרת הטלוויזיה "פולישוק" מייד תבינו.

בשבועות האחרונים מאז שהסדרה "פולישוק" עלתה לאקרנים מתחילים (יום א וב' קשת לאחר כוכב נולד) לדבר בשוק הפוליטי בשפה פולישוקית. כן מתברר שיש שפה כזו.

העלילה של פולישוק אינה העניין אלא היא עיצבה דמויות טפט, שמתארות את הפוליטיקה הישראלית, שהמציאות מתערבבת עם שחקני הסדרה והמציאות יכולה לעלות על כל דמיון.

בשבועיים האחרונים מה למדנו?

מיטב עשירי הכלכלה הולכים לחכמי תורה: נוחי דנקנר לרב רנטגן, שרי אריסון מקבלת מסרים ושידורים כפי דבריה בראיון לעמנואל רוזן וזאת כדי לספוג הילה של הצלחה או דברים חכמים. במסכת בבא בתרא נכתב:

קִנְאַת סוֹפְרִים תַּרְבֶּה חָכְמָה

האם זה נכון?

פרס ספיר לשנת 2009 בוטל עקב ניגוד אינטרסים של וועדת שיפוט הפרס

מצד אחד אנחנו מדינה קטנה וכל אחד קשור לכולם,

יש נפוטיזם ויש פרוטקציה ובכלל פוליטיקה מבוססת על אינטרסים וקשרים, כך שיצא ממש פלונטר. ובפוליטיקה אין חברים.

אמנון דנקנר, שמשחק בסדרה פולישוק , דמות של שר עריץ, חומי שליט, יו"ר מפלגתו של השר פולישוק, זכה בפרס כספי ע"ס 25000 ש"ח על ספר שכתב כחלק מפרס ספיר נאלץ להחזירו עקב ביטול החלטות ועדת הפרס. ופשוט הפולישוק קם לתחייה.

מצדו יוסי שריד , יו"ר ועדת פרס ספיר, טוען שהכול נובע מהתחשבנויות פוליטיות כלפיו.

למעשה כל הוצאת ספרים רוצה להתפאר, שהם הוציאו לאור ספר שזכה בפרס ספיר, זה הרבה יוקרה המתורגמים להרבה כסף בחנויות הספרים. למעשה זה קרב בין מעריב להוצאת ספרי ידיעות אחרונות.

יש פה קרב על כסף, יוקרה וכבוד. ניגוד אינטרסים מול כבוד, שוק והרבה פוליטיקה.

ובעצם כל אחד הופך להיות פולישוק (פוליטיקאי קטן, שרוצה להיות סלב ולקבל כבוד והערצה)

 

תגובה 1:

יד שניה אמר/ה...

מה קרה מה קרה מה קרה כלום עוד לא קרה .... איפה נעלמו הסרטים היפים של פעם אני מתגעגעת לעבר שלי איך שהזמן עובר מהר סרט טוב (-: