יום חמישי, 25 ביוני 2009

שנת 86

שנת 86 הייתה בציר טוב בטלוויזיה מבחינת סיטקומים, בימים ההם שהיה רק ערוץ 1.

לאחר עונות מוצלחות ב 83-84 חזרה ב 86 התוכנית קרובים קרובים. סיטקום ישראלי על ישראלים, על מיתון כלכלי, על מצבים אבסורדיים במשפחה הישראלית. ועל בניין ברח' ויטק 9, ודייריו, סדרה כחול לבן שרצתה שנקנה מוצרי כחול לבן, לסדרה היו 37 פרקים (כולל פרק איחוד לפני שנתיים), וזה נראה כאילו היא אף פעם לא עזבה אותנו (הרי היא שודרה בחינוכית 23 באופן מחזורי מספר רב של פעמים), אני מזכיר אותה מכיוון שהחודש(יוני)  יצא מארז DVD של הסדרה.

סדרה נוספת הייתה "המסעדה הגדולה" סיטקום ישראלי-ערבי על יחסים בתוך מסעדה שעובדיה ערבים, המתארת מצבים מצחיקים בין העובדים לבין עצמם, בין לקוחות ישראלים לעובדים ובכלל הסכסוך הישראלי פלסטיני, עוד טרום האינתיפאדה הראשונה.

אולי הקשר בין הסדרות, ניתן לראות בתוצאה של ארץ נהדרת (מולי שגב מקרובים קרובים עורך התוכנית), כאשר בעונה האחרונה הם הוסיפו קטעים על מסעדה ערבית שבאים אליה אורחים ישראלים, אנשים פשוטים ומפורסמים שרוצים לאכול אוכל ערבי אסלי, ולכול העובדים במסעדה קוראים אחמד.

למעשה הסדרות הללו הראו מראה של ההוויה והסטיגמות הישראליות של הישראלים בפני עצמם. הכי כיף זה הומור עצמי.

תגובה 1:

דורה אמר/ה...

לחלוטין! מי שאין לו הומור עצמי, גם בתור מדינה או עם, אין לו סיכוי.. אני דווקא זוכרת את האייטיז בתור הזהב של הסיטקום האמריקאית. אתרי סרטים לצפיה ישירה בפרקים של ויקי הרובוטית ושל פאנקי ברוסטר וגרואינג פיינס ועוד ועוד