יום רביעי, 17 ביוני 2009

עתידן של הרשתות החברתיות

האם הרשתות החברתיות לשיא שלהם? האם אין יותר מה לחדש בתחום?

בטכנולוגיה כמו באופנה, לפעמים מגלים שהמלך הוא ערום, יום אחד אתה "מלך" ויום שני אתה במצב מדשדש עד כדי דעיכה השוק הוא די הפכפך לטווח ארוך. וכל הזמן צריכים לרדוף אחרי הזנב כדי להתמיד בשיפורים, כדי להישאר מוביל טכנולוגי.

אם לפני שנה-שנתיים 2007-2008 הרשתות החברתיות MY SPACE ופייסבוק היו הדבר החם, אז בשנת 2009 הדבר החם הוא טוויטר.

מצד אחד אני הייתי מצפה שבשנת מיתון, הייתה צריכה להיות פריחה ברשתות החברתיות וזאת כדי לייצר רישות חברתי ונטוורקינג NETWORKING כדי למצוא עבודה חדשה, כדי לדעת טיפים עסקיים וגם כדי ליהנות מיותר זמן פנוי.

המיתון הגיע גם לרשתות החברתיות. הכנסות הפרסום הם לא כפי שצפו (בגלל המיתון) בשנים קודמות. להערכה שהפרסומות MY SPACE ירדו ב 15%.

מיי ספייס הודיעה על קיצוץ מצבת כ"א של 30% .

 

קטגוריה/רשת חברתית MY SPACE FACEBOOK
מס' עובדים 1000 850
הערכה של שינוי בהכנסות מפרסומת 15% - 20%+

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000459184&fid=2973

תמיד מעניין מי יהיה הדבר הבא? הטכנולוגיה פורצת דרך הבאה, צריך "חוש עיסקי מפותח" והרבה אומץ כדי לנסות לחזות מה יהיה היישום הבא שיהיה פורץ גבולות, ויהיה חביב הקהל בשנת 2010. חדשנות זה דווקא הדברים הפשוטים והקלים ולאו דווקא המורכבים

האם הדבר הבא יהיה GOOGLE WAVE?

האם טכנולוגיה שהופכת להיות BUILD IN מוטמעת כל כך טוב והופכת לדבר שאנו לא שמים לב אליה, כלומר שקופה, היא הדבר הטוב ביותר.

אם אקח את דוגמת המלך הוא ערום, נראה לי שהמלך היה רוצים להיות מחובר לעמו, באופן אלחוטי, וללא צורך להירשם בשום רשת חברתית, כולם ידעו שהוא המלך, וכל המידע יזרום אליו ללא צורך בעזרים טקטיים נוספים, הרשת תנסה לנחש מהו המלך רוצה ובהתאם לכך חבריו והרשת עצמה תדע להציע לו את הדברים שאולי הוא חפץ ביקרם.

מצד שני כל הרשתות הללו הם סוג של רישות חברתי שחייבים לתחזק, כמו כל סוג של חברות, ואולי זה הופך במקום להיות בילוי, למעמסה ולמשהו יותר טכני …, למשהו שמבזבז זמן …

אנשים שכל 5 דקות מעדכנים את הסטטוס שלהם בטוויטר ו/או בפייסבוק, זה בסוף פוגע בפרודקטיביות וביעילות על חשבון דברים אחרים. אז נכון הרבה יישומים הם איטגרטיביים,

הפייסבוק מקושר לטוויטר והבלוג רשת המיידית, והרשת הזו לפייסבוק, הכל קשור להכל ובלחיצה אחת כל הרשת מתעדכנת …. אנחנו כבר במידע מיותר TOO MUCH INFO , וצריכים לדעת מה לסנן ומה להקפיץ כמידע בדרגת חשיבות "קריטית". 

אין תגובות: