יום רביעי, 17 ביוני 2009

הטכנולוגיה בשרות האזרחים

http://www.citizentube.com/

הקישור הנ"ל (http://www.citizentube.com/) מנסה לנצל את שירותי הטכנולוגיה (במקרה זה ה YOUTUBE ) והאפשרות הקלה לייצר תקשורת המונים מהירה וזולה ושל העברת ידע, תוכן דיגיטלי וויזואלי, ובאמצעותו ל"שנות את העולם".

דוגמא טובה לשימוש בטכנולוגיה למטרות אזרחיות, ניתן לראות כיום באיראן.

באמצעות ה YOUTUBE הועברו סרטי על מה שקורה מבחינה המפגינים, ואיך סרטון אחד יכול לחולל מהפכה. למרות הניסיון לצנזר מידע ברשת ע"י מדינות, גופי ביון, גופים עסקיים וכו', באמצעות הטכנולוגיה, והשיווק המהיר של מידע להמונים, באמצעות רשתות חברתיות, אמצעי העברת מידע כמו טוויטר, ו/או שימוש בטלפונים ניידים, ניתן להעביר אירוע חדשותי בזמן אמת, ניתן לדווח על מגיפה (חס וחלילה או על כל מידע שיכול לשקף בדיעבד או בזמן אמת מציאות כלשהי שעד כה לא ידענו לגביה ללא הקישוריות והמידיות שרשת חברתית יוצרת.

תקשורת המונים ושיווק דיגיטלי, היא כלי חזק, היוצרים מערכת אמינה של שיווק מפה לאוזן עסקי, אך מאידך יכולה לשמש "חרב פיפיות" ו/או יכולה לשמש זירה ללוחמה אלקטרונית ו/או דיסאינפורמציה.

המהפכה התקשורתית כבר מזמן כאן.

צריך לדעת להשתמש ברשת המידע בצורה נכונה, ולדעת את החסרונות שלה כדי לנצל טוב את היתרונות שלה.

יישומים לטוויטר:

אישה בהריון רוצה לשדר ברשת כל בעיטה של התינוק עוד כאשר הוא בבטן, בעלה סידר לה חגורה שמעבירה כל "בעיטה" לאות דיגיטלי שמשדר הודעה לטוויטר.

דיווח במהלך ניתוח מה השלבים ומצב החולה בזמן אמת.

אין תגובות: