יום שלישי, 13 באוגוסט 2013

בר תרבות - מפגש עם 30 יוצרים ב - 30 ברים בתל אביב

 מתי?
יום חמישי, 29 באוגוסט, 20:00

מפעל הפיס וטיים אאוט מציגים: 

  יוצרים. 30 ברים תל אביביים.
מספר המקומות מוגבל, אנא הקדימו להזמין מראש!
רשימת המשתתפים והברים:

דבר האוצרת:
מאחורי כל יצירת אמנות הנחשפת לקהל הרחב מסתתר מסע ארוך ומפותל של יוצרה. זה מסע אשר תמיד ידוע כיצד הוא מתחיל - מול הדף הריק, הקנבס הלבן, הבמה החשוכה או המסמך החדש במעבד התמלילים... אבל לעולם אין לדעת לאן הוא יוביל וכיצד הוא יסתיים.
מעטות הן ההזדמנויות שבהן ניתן להיחשף לתהליכים, למחשבות ולמהלכים אשר הובילו את האמן בעשייתו. הקהל מכיר רק את הבחירות שנעשו, אבל לא את ההתלבטויות, את הניסיונות ואת החיפוש שקדמו להן. בר תרבות הוא הזדמנות חד־פעמית להכיר מקרוב את היוצרים המובילים בזירת התרבות העשירה והפורייה. במהלך ערב אחד, לשעה אחת, תוכלו לפגוש בבר תל אביבי יוצר/ת שיחלקו עמכם את המסע המופלא והמורכב שהוא תהליך היצירה. זה הזמן לא רק להקשיב אלא גם להגיב ולשאול - חלק מהמפגש מיועד מראש לדיאלוג עם היוצרים.
לפניכם רשימה של שלושים יוצרים ויוצרות מתחומים שונים - אמנות, עיצוב, תיאטרון, מוזיקה, מחול, איור, צילום, ספרות וקולנוע. חלקם מוכרים ופועלים כבר שנים ארוכות ואחרים צעירים יותר, אך לכולם סיפור מסע יצירתי מרתק.
תיהנו.
ענת ספרן.

זאב אנגלמאיר - אמן וצייר קומיקס
הספורט האתגרי האהוב על אנגלמאיר הוא גזירת תמונות מספרים וממגזינים שאליהם הוא מוסיף בלוני מלל. לצד מאות העבודות שיצר, אסף אנגלמאיר עם השנים אוסף מרשים של ספרים ישראליים כשלכולם מכנה משותף - שיבוש, עילגות, סטיית תקן בעידן שלפני הפוליטיקלי קורקט. הערב הוא ייקח אותנו למסע קסום בעמק הספרים המוזרים.
רובי, ירמיהו 7
054-5511699

ניר ברעם - סופר
ניר ברעם ידבר על המסע בזמן ובמרחב של דמויות מספרו החדש “צל עולם״ ובעיקר על נקודת המפגש בין האתיקה של האדם הבודד הסולל את נתיבו בעולם ובין הכוחות השונים המבקשים להשתמש בכישרונותיו למטרותיהם.
לבונטין 7, לבונטין 7
03-5605084

אסף גברון - סופר ומתרגם
אסף נוהג לבצע תחקירי שטח מעמיקים לכל אחד מספריו. כך הביאה אותו העבודה על ספרו האחרון “הגבעה״ לצריף קטן בהתנחלות. אסף יספר על תהליך הכתיבה של הספר שהיה בעצמו מסע בין מדינות שונות וסביבה שונה.
גילדה, אחד העם 64
03-5603588

נעה דר - כוריאוגרפית, זוכת פרס מפעל הפיס לאמנויות
מבט מחודש אל גוף העבודה של הכוריאוגרפית נועה דר במשך 20 שנה. כל יצירה מסמנת נקודה במסלול דימיוני. היחסים ביניהן קושרים אותן יחד לשרשרת שכל מרכיב בה תלוי בקיומו של הקודם לו וכל עבודה נובעת ומגיבה לקודמותיה. נעה תציג קטעי וידיאו מיצירותיה.
הנביאים, ירמיהו 54
03-6050892

תומר הימן - יוצר קולנוע דוקומנטרי
מה עושה יוצר קולנוע דוקומנטרי מוכשר כשהעבודה על סדרת הטלוויזיה עטורת השבחים האחרונה שיצר (“משפחות”) הסתיימה? על שולחן העבודה של תומר הימן מונחים מספר פרויקטים - כמה הרפתקאות קולנועיות שמחכות להמשך העבודה עליהן. תומר יציג קטעים וישתף את הקהל בהתלבטויותיו לגבי הפרויקט הבא.
שפגאט, נחלת בנימין 43
03-5601758

מיכל חלבין - צלמת
במשך שש שנים צילמה מיכל בבתי כלא ברוסיה ובאוקראינה את סדרת הצילומים: “Sailboats and Swans”. במפגש עימה תציג מיכל סדרת פורטרטים שטרם הוצגה בארץ שמשקפים יופי מהפנט ומטריד כאחד, ותספר על חוויות המסע ועל העבודה המיוחדת עם האסירים בבתי הכלא.
קלמנטיין, בן גוריון 75
03-5233194

ויקטוריה חנה - אמנית קול
ויקטוריה חנה היא מוזיקאית יוצאת דופן. הקול השמימי שלה הפך לכלי שבו היא אינה מפסיקה לחקור ולהתנסות. כשהיא שרה, כל מילה בעברית מקבלת משמעות חדשה וכל צליל הוא עולם שלם. הערב היא תדבר על מערכת היחסים בין קול וחלל, ותבצע כמה קטעים בקולה המכשף.
אברקסס, לילינבלום 40
054-6745149

אסף חנוכה - מאייר ואמן קומיקס
“הריאליסט” הוא טור קומיקס שבועי שמתפרסם בעיתון “כלכליסט”, בבלוג של אסף ואף יצא לאור כספר בצרפת. מה קורה כשהחיים והקומיקס נפגשים, מתערבבים ומשפיעים זה על זה? דרך הצצה לספר הסקיצות שלו יספר אסף על קו התפר בין הסיפור האמיתי והפנטזיה.
Mate, דיזנגוף 226
03-5241615

דוד טרטקובר - מעצב גרפי ואמן
גוף העבודות של טרטקובר הוא סוג של אוצר לאומי. מעטים המעצבים שבמשך כל כך הרבה שנים ממשיכים ליצור עבודות בקול מדויק וחד, עבודות שמציירות את החיים של כולנו. כל מפגש עם טרטקובר הוא רעידת אדמה קטנה, וגם הפעם זה יקרה כשטרטקובר יציג עבודות מהשנים האחרונות ויספר על תהליך יצירתן.
פסאז', אלנבי 94
077-6420479

יהוא ירון ומירב שחם – מוזיקאי, מאיירת ומוזיקאית
הוא נגן בס וקונטרבס, זמר, מלחין ומפיק מוזיקלי. היא מאיירת, זמרת, כותבת ומלחינה. יהוא ומרב הם זוג שלא מפסיק ליצור ביחד ולחוד. הערב הם מארחים את הקהל בסלון התרבות הביתי שלהם ומספרים על ההשפעות ההדדיות, הקליפים שהיא יצרה למוזיקה שלו, השירים שהוא הפיק לדיסק החדש שלה ושלל יצירות נוספות.
קונטיינר, מחסן 2, נמל יפו
03-6836321

יובל כהן - מוזיקאי, זוכה פרס מפעל הפיס לאמנויות
יובל כהן, מאמני הג׳אז הבולטים בארץ הוא סקסופוניסט יוצר, מלחין, מעבד ומחנך, וידוע בגישתו המלודית ליצירה. המלודיה ודרכי פיתוחה השונות מקבלות אצלו חשיבות ראשונית. כהן ידוע בחיבתו היתרה למוזיקה העברית והוא עושה בה שימוש מתמשך ביצירתו. המפגש עם יובל כהן יעסוק בנושאים אלו והשתלבותם בג’אז בכללותו, מתוך ניסיונו האישי.
אוויטה בר, יבנה 31
03-5669559

גלעד כהנא - מוזיקאי וסופר
גלעד כהנא, האיש שלא עוצר לרגע, ממשיך כבר שנים להפתיע ולחדש במערבולת של מילים, תמונות וסאונד. הערב אתם מוזמנים לשאול אותו שאלות על מה שהוא עושה וגם על מה שלא. בכניסה לבר תתבקשו לכתוב שאלה אחת על פתק. בהמשך הערב השאלות יישלפו, התשובות יינתנו, ועם גלעד כמו עם גלעד - אין לדעת איך זה ייגמר.
רדיו EPGB, שד"ל 7
03-5603636, שלוחה 1

אלכס ליבק - צלם
זה שנים שאלכס לוקח אותנו דרך צילומיו למסע בתוך עצמנו. הערב יתמקד אלכס במרחב הציבורי ובהשתקפותה של התרבות הישראלית בו. מה ניתן לראות, כיצד להתבונן בנעשה סביבנו יום יום ובאיזו מידה המרחב הציבורי מעיד על האופי הישראלי: תרבות, אסתטיקה ומרחב המחיה של הפרט.
אוטו, שד’ רוטשילד 45
054-7612170

חגי ליניק- סופר, זוכה פרס מפעל הפיס ע״ש ספיר
חגי הוא לא רק סופר, הוא גם מוזיקאי ויוצר סרטים דוקומנטריים. הערב הוא יקשור בין התחומים השונים במטרה לגלות את מקורות היצירה המשותפים. חגי יבצע שיר שכתב, "צילום משפחתי", שהוא התמצית לרומן "דרוש לחשן".
הרלינגר, בן־יהודה 69
050-5422552

דניאל לנדאו - אמן, מרצה וחוקר מדיה
דניאל ייקח את הקהל למסע מרתק אל האבולוציה של המדיה דרך נקודת המבט הביקורתית של עולם האמנות. בעזרת הצגת עבודות שלו ושל אמנים אחרים יוצג תפקידו של האמן כהאקר וכאקטיביסט המנסח ביצירת האמנות פעולת נגד מול כוחם הגובר של תאגידי המידע.
פרינדס קמפוס, בן־יהודה 106
054-8035757

רותו מודן - מאיירת ומחברת ספרי קומיקס
מאחורי ספרה האחרון של רותו מודן “הנכס״ מסתתר תהליך עבודה יוצא דופן. הפעם רותו לא רק איירה וכתבה אלא אף ביימה צוות שחקנים שהיווה את הבסיס לציור הדמויות והסצנות בספר. במפגש עימה תחשוף רותו את “מאחורי הקלעים״ של העבודה על הספר.
טיילור מייד, אלנבי 99
03-5033387

דוד עדיקא - צלם
לדוד יש יכולת השמורה לצלמים גדולים במיוחד – יכולת המאפשרת להתבונן במקומות הכי בנאליים ויומיומיים ולהפוך אותם לעולם שלם. במפגש יראה דוד צילומים מתקופות שונות העוסקים בנושאים של תרבות מקומית או אוניברסלית, תשוקות וחלומות, טכנולוגיה ומעמד, זהות ואקזוטיקה.
מנדלימוס, הירקון 102
054-5795333

עודד עזר - טיפוגרף ומעצב
עודד הוא טיפוגרף ולכן בעל אובססיה לאותיות, בייחוד לאות העברית. הפרויקטים שלו משלבים רעיונות אוונגרדיים על עיצוב טיפוגרפי, על חברה ועל טכנולוגיה.עודד יראה מבחר עבודות ובהן יציג (לראשונה בארץ) את סרטוני הווידיאו שיצר לתערוכת “ארמון הזיכרון״ (Memory Palace) שנפתחה בחודש שעבר במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון.
ביר גארדן, ריינס 4
052-6413330

דוד פולונסקי - מאייר
דוד, המאייר הראשי של הסרט “ואלס עם באשיר״, יוצא למסע בין מקורות ההשראה לשני ספרי ילדים וסרט: מקיבוץ בשנות ה־50 דרך גרמניה הנאצית, משם לחיפה דרך אוקראינה של תחילת המאה ה־20, ביקור אצל היוצרים של פופאי וקפיצה לעתיד בסרטו החדש של ארי פולמן - “כנס העתידנים״.
רוטשה, שד’ רוטשילד 32
03-5608852

אבשלום פולק - שחקן, רקדן וכוריאוגרף
מסע בעקבות שני פרויקטים שטרם הוצגו בארץ, של להקת המחול של אבשלום פולק וענבל פינטו: “החתול שחי מיליון פעמים״, עיבוד, בימוי, עיצוב וכוריאוגרפיה לרב־המכר של יוקו סאנו למחזמר שעלה בטוקיו בתחילת 2013, והאופרה “השועלה הערמומית״ של המלחין הצ׳כי יאנאצ׳ק שעלה בברגן באותה שנה.
Mate, קינג ג'ורג' 50
03-6295866

טליה פז - רקדנית, זוכת פרס מפעל הפיס לאמנויות
רקדנית בעלת רזומה מרשים שנע בין להקת בת שבע לבלט סקפינו בהולנד וקולברג בשבדיה. טליה תציג בעזרת קטעי וידיאו ודרך סיפורה האישי את מערכת היחסים המיוחדת הנרקמת בין מבצעת ליוצר, עד כמה משתנה יצירת המחול על פי כישוריה ואישיותה של הרקדנית המבצעת וכיצד מתנהל הדיאלוג בין השתיים.
Mate, ויטל 2
03-5185290

אהד פישוף - אמן רב־תחומי
הרבה מגבעות שונות נושא אהד פישוף מאז אותה מגבעת ירושלמית. אמן רב־תחומי העוסק בכתיבה, במוזיקה, בסאונד, בפרפורמנס ובמחול ומרבה לקיים שיתופי פעולה עם אמנים אחרים. הערב יציג אהד מבחר מעבודותיו האחרונות.
רוטשילד 12, שד’ רוטשילד 12
03-5102930

יאיר קדר - במאי סרטים תיעודיים
הקשר בין שירה, אנימציה וקולנוע מעולם לא היה הדוק יותר. בסרטיו שבמיזם “העברים״ בודק יאיר קדר כיצד ניתן לגשר בין טקסט לתמונה וליצור שפה טיפוגרפית, אנימטיבית, קולנועית דרך שלושה מעצבים ושלושה משוררים - יונה וולך, לאה גולדברג וחיים נחמן ביאליק.
לניס בר, ויטל 7, פלורנטין
03-5186637

רות קנר - במאית תיאטרון, זוכת פרס מפעל הפיס לאמנויות
קבוצת תיאטרון רות קנר מפתחת מאז 1998 שפת במה מקומית שחוקרת את הסיפור הישראלי באמצעות יצירה שאורגת יחד פעולות דיבור, משפטי תנועה ודימויים חזותיים. במהלך המפגש, רות קנר ושחקניות קבוצת התיאטרון שירלי גל, עדי מאירוביץ׳ וטלי קרק ידגימו ויספרו איך לעשות דברים עם מילים (בעקבות אוסטין).
פרינדס אנדרגראונד, אבן גבירול 30, לונדון מיניסטור
054-8035757

אתגר קרת - סופר
כמה סיפורים קצרים העוסקים במסעות. סופר אחד מהפנט שמדבר על הדמויות, על המקומות, על הסיפורים שכתב ועל החיים בכלל. מילים שפוגעות בכל המקומות הנכונים. הזדמנות מיוחדת לשאול ולהקשיב לאחד הסופרים הכי מצחיקים־עצובים־מרגשים שחיים פה.
ג'ימי הו, שד’ רוטשילד 24
050-6667337

אלונה רודה - אמנית
עבודותיה של אלונה רודה מבוססות על פיסול ועל מיצב מבוסס זמן, משלבות פרקטיקות מעולם הבמה ומתוּארות כ”מופע ללא מופיעים”. אלונה תקדיש את הדיון לתפר בין סוף ימי הזוהר של התיאטרון ובין הולדת הקולנוע, דרך הצגת פרויקטים עכשוויים שלה, במקביל לצפייה ב”נאמברים״ מימים קודמים אלו.
צינה, דיזנגוף 116
050-5933396

דן רייזינגר - מעצב גרפי ואמן
קסם והגיון, Logic and Magic, הוא שמה של אחת מתערוכותיו של רייזינגר והגדרתו למהו עיצוב טוב. דן מוכר בזכות עבודתו הגרפית העצומה הכוללת בין היתר עיצוב התדמית של חברות כמו אל על, טבע, דלק וארקיע, לצד עבודות קונספטואליות שבמרכזן השימוש בצבעים נועזים, אשר הוצגו בכל רחבי העולם. מסע דילוגים בין עבודותיו הישנות והחדשות של אחד המעצבים החשובים בארץ.
אוטו, אבן גבירול 76
054-4902530

יעל רסולי - זמרת, שחקנית ובובנאית
תיאטרון בובות וחפצים למבוגרים - לא מה שחשבתם! תחום מרתק ובועט המשלב בין תחומי אמנות הבמה השונים. יעל תספר על דרכה המקצועית, מעולם המוזיקה הקלאסית ועד עיצוב ובימוי. היא תספר כיצד היא יוצרת מופעים עצמאיים המועלים בפסטיבלים ברחבי העולם. כמו כן מתוכננת הפתעה מוזיקלית ממחוזות העבר הנוצץ...
בר גיורא, בר גיורא 4
03-6204880 שלוחה 3

מורן שוב - אמנית, אוצרת ומוציאה לאור
“והאש גם היא את המים לא״ - התכתבות, סיפור, אהבה. מברלין ליפו ובחזרה. תסכית בשישה פרקים, מאת מורן שוב ובביצועה. על סיפור אהבה בין אמן למודל; על התכתבות כסוגה ספרותית וכמציאות חיים; על אופייה הפרדוקסלי של התשוקה - כזו שמרחפת כל הזמן מסתורית ובהישג יד.
מיין באזר, עולי ציון 7
03-5183927

מעין שלף - אוצרת ויוצרת עצמאית
הכירו את פרנקי, רובוטית דוקומנטרית המראיינת אנשים ואוספת מידע על מה זה אומר להיות אנושי. מעין שלף תשוחח על פרנקי, פרויקט שיצרה בשיתוף עם ערן הדס וגל אשל. עוד היא תספר על תערוכות שאצרה הנוגעות ביחסים בין בני אדם ומחשבים, ובשאלות של תיעוד, ייצוג והשתתפות בעידן הדיגיטלי והאינטרנטי שבו כל שנייה מתועדת ומתווכת.
שסק, לילינבלום 17
03-5169520

אירוע בפייסבוק:
https://www.facebook.com/events/180792508768284/

אין תגובות: