יום שבת, 11 ביוני 2011

חופשי על הדשא - סדרת שיחות חופשיות עם הקהל הרחב בנושאי שמירת טבע, מורשת ונוף

הציבור הרחב מוזמן להצטרף לשיחות עם מיטב המומחים של רשות הטבע והגנים בנושאים של טבע, מורשת ונוף, כפי שמצטיירים במחקר ובעשייה העכשוויים. ההרצאות יתקיימו אחת לשבועיים, בימי חמישי בשעה 20:00, ברחבת הדשא של תל אפק-אנטיפטריס (גן לאומי ירקון) . הכניסה חופשית.

ההרצאות, באווירה לא מעונבת וחופשית, יהיו בנושאים הבאים: אקולוגיה וטכנולוגיה – הילכו יחד בלתי אם נועדו? תיבת נוח בעידן הטכנולוגי, נופי תרבות בישראל, מדיניות השימור והפיתוח בגנים לאומיים ושמורות טבע ועוד
הכניסה חינם ומותנית בהרשמה כאן או בתחתית הדף
הישיבה הינה חופשית על הדשא או מחצלות. תוכלו להביא עימכם כסאות וכל מה שינעים את זמנכם. כניסה לגן הלאומי החל מהשעה 19:00 ועד תחילת ההרצאה. לאחר מכן השער ייסגר. משך ההרצאות הוא בין שעה לשעה ומחצה.
מתחם אפק-אנטיפטריס נמצא על כביש מספר 483 (בין צומת גנים שליד פ"ת להתחברות לכביש 444). לבאים בכביש 6 ניתן לרדת במחלף קסם).
פירוט תכני השיחות:
16 ביוני: אקולוגיה וטכנולוגיה – הילכו יחד בלתי אם נועדו?
שמירת הטבע בישראל בכלל, ובמרכז הארץ בפרט, מחייבת מציאת פתרונות המשלבים שימור טבע לצד פיתוח תשתיות ועיבודם של שטחים חקלאיים. על מנת לצפות בחיות הבר ולתעד את התנהגותן, נערך ניטור ותיעוד רחב היקף, תוך שימוש במצלמות מעקב ייעודיות. בהרצאה נציג את מגוון חיות הבר שצולמו והתנהגותן בינות לשטחים חקלאיים ואף במעברי בעלי החיים מתחת לכבישים.
ד"ר יריב מליחי הינו אקולוג מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים.

30 ביוני: תיבת נוח בעידן הטכנולוגי
המודרניות הינה הסיכון אך גם הסיכוי למיני חי וצומח שונים. בשיחה נשמע על דרכים יצירתיות להגן על הסרטן הסומא, על גני מקלט, על שמורות אור, על הדג התל אביבי והנשרים. מחשבות חדשות מחד ושימוש בטכנולוגיות לטובת שמירת טבע.
ד"ר נעם לידר הינו מנהל אגף אקולוגיה ברשות הטבע והגנים.
14 ביולי: נופי תרבות בישראל
תרבות, נוף, הקשר ביניהם והשמירה עליהם. מהי חשיבותם של דרך הבשמים, ארץ אלף המערות, שדה רפאים, הקרב בין דוד לגוליית, סיפורי ישו ופרדסים לסיפורה של ארץ ולשמירתה של תרבות.
יובל פלד הינו מנהל חטיבת התכנון והפיתוח ברשות הטבע והגנים.
28 ביולי: מדיניות השימור והפיתוח בגנים לאומיים ושמורות טבע.
המטרה החשובה ביותר בגנים לאומיים ושמורות טבע היא שמירת ערכי טבע, נוף ומורשת. לכאורה יש ניגוד בין המונחים "שימור" ו"פיתוח", אלא שבישראל של המאה ה- 21 ברור לרוב אנשי המקצוע שאחד ה"כלים" העומדים לרשותנו למען שמירה על שטח הוא - הפיתוח. מתוך כך עולות שאלות רבות כמו מהו פיתוח מושכל? איך לפתח עם התייחסות ערכית נכונה? מהן הדילמות העומדות בפני רשות הטבע והגנים בפיתוח אתרים?
אדריכל זאב מרגלית הינו מנהל אגף תכנון ופיתוח ברשות הטבע והגנים.
11 באוגוסט: שמירת הטבע בישראל – מנצחים את הסטטיסטיקה
ישראל מיוחדת במגוון של נופים, בתי גידול, סוגי אקלים ובעושר החי והצומח שלה. יחד עם זאת הטבע הישראלי מושפע בצורה ניכרת על ידי בני האדם. ההרצאה תעסוק באתגר ותשתדל להסתכל גם במשקפיים ורודות.
ד"ר יהושע שקדי הינו מנהל חטיבת המדע והמדען הראשי של רשות הטבע והגנים.
25 באוגוסט: טבע ותשתיות – שמירת טבע במרכז הארץ
מרכז הארץ מהווה כר מרתק למאבק על השטח בין צרכי שמירת טבע וצרכי האדם. עמודי חשמל, קווי גז ומים, מסילות ברזל, כבישים ומתקנים צבאיים משפיעים באופן משמעותי על הסביבה. בעזרת רצון טוב, יצירתיות ונחישות ניתן לצמצם את הנזק. הדוגמאות יילקחו מאיזור המרכז בו נמצאת מרביתה של אוכלוסיית מדינת ישראל.
אורי נווה הינו סגן מנהל מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים.
פרטים נוספים ניתן לקבל במוקד המידע "כוכבית בטבע" (3639*). ובדוא"ל e.mitrani@npa.org.il .

http://www.parks.org.il/BuildaGate5/general2/data_card.php?Cat=~~~439641269~CardAll~&ru&SiteName=parks&Clt&Bur=724941300




אין תגובות: