יום שני, 28 בפברואר 2011

תערוכת 60 שנה לבנייני האומה בירושלים

http://www.iccjer.co.il/

31/12/2011 - 23/11/2010

התערוכה פתוחה לקהל בימים א-ה בין השעות 09:00-16:00 וביום ו בין השעות 09:00-12:00

לרגל שישים שנה להקמת בנייני האומה בירושלים, הפיק מרכז הקונגרסים בנייני האומה תערוכה גדולה ומרשימה הסוקרת את תולדות הבניין השזורים לבלי הפרד בהיסטוריה של מדינת ישראל ותושביה.

בנייני האומה הוקמו בשנת 1950 כחלק מתכנית להקמת מרכז שלטוני בגבעת רם בירושלים. מייסדי בנייני האומה היו הסוכנות היהודית, קרן קימת לישראל והחברה הכלכלית למען ירושלים, שחברו יחד להקמת מרכז כינוסים שיסמל את ריבונותה של מדינת ישראל הצעירה ויהווה מרכז לעם היהודי כולו.

בנייני האומה תוכננו להיות משכן לקונגרס הציוני, שנדד מאז הקמתו בין ערים שונות באירופה, ושכעת, עם תקומתו הלאומית של העם היהודי בארץ ישראל, מצא בית של קבע. ואכן, עוד בטרם הסתיימה בנייתו, התכנס בבנייני האומה הקונגרס הציוני הכ"ג, הראשון שהתקיים במדינת ישראל.

מקימי והוגי בנייני האומה צפו אל עבר העתיד והועידו את הבניין לגדולות: הוא תוכנן כמרכז קונגרסים וכינוסים בינלאומיים, תערוכות אמנות ועצרות למדע ולחכמה. מטרת המייסדים הייתה להראות לאזרחי ישראל, ליהודי התפוצות ולאומות העולם את התפקיד שירושלים ממלאה בחיי היהדות ואת תרומת העם היהודי לתרבות העולמית.

התערוכה במרכז הקונגרסים בנייני האומה מתפרשת על פני כל הבניין ומציגה באמצעות תצלומים הסטוריים, כרזות תקופתיות, חומרי ארכיון נדירים, קטעי עיתונות וקטעי סרטים נוסטלגיים את תולדות הבניין מיום הקמתו

http://www.iccjer.co.il/exArt_Page.aspx?exArtID=33




אין תגובות: