יום שבת, 20 בנובמבר 2010

צלילים במדבר פסטיבל למוסיקה ישראלית מקורית ברמת נגב

מופעים בתשלום ומופעים פתוחים לקהל הרחב

מתי? 1-5.12.2010

תוכניה ומחירי כרטיסים:
יום רביעי כ"ד בכסלו 1.12.2010
15:00 'הדבר הבא' – תחרות הקומפוזיציה השנתית ע"ש אמיל האוזר עם התזמורת הקאמרית הישראלית, מנצח: זיו קוז'וקרו. התחרות השנתית המסורתית לזכרו של הכנר אמיל האוזר, מצילם של מוסיקאים יהודים בשואה ומייסדה של האקדמיה למוסיקה בירושלים. המופע פתוח לקהל.
19:15 'את תלכי בשדה' – זמרי רמת הנגב בניצוחו של גדעון אפרתי במופע מחווה למשוררת לאה גולדברג במבחר משיריה במלאת ארבעים למותה.
המופע פתוח לקהל.
20:30 'נווה מדבר' – פיוטים יהודיים ושירים עבריים בעיבודים מיוחדים וברוח מדברית,
עם הזמר שלמה בר, הפייטן חיים לוק והתזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד,
מנצח: שמואל אלבז.
כרטיסים במחיר 75 ₪.
22:30 פרויקט 'סינסתזיה' – ארבע דקות וארבעים וארבע שניות: זהו הזמן שהוקצב למלחינים בהתאם לחוקי הווידאו קליפ. התוצאה: שבע יצירות חדשות המתארות מפגש חד פעמי בין עולם המוסיקה הקלאסית העכשווית עם סולנים מעולם הרוק, הג'אז והפאנק ושבעה וידאו-קליפים חדשים שנוצרו במיוחד עבורן.
בערב יוקרנו שבעת הקליפים של היצירות: "בשורת רות", "זו העונה","The Unknown VII" "הדים", "נקודות","Stereos" ו – "Long Live the Gathering". ההקרנה פתוחה לקהל.
יום חמישי כ"ה בכסלו 2.12.2010
17:00 'חגיגה סימפונית' – התזמורת הסימפונית רמת-גן והפסנתרן ניזאר אלכאטר,
מנצח: אלכס ווסרמן. שתי יצירות ממיטב הקלאסיקה: הקונצ'רטו הראשון לפסנתר של מרק לברי, המבוסס על מנגינות עממיות והסימפוניה הרביעית של צ'יקובסקי, מן המרשימות והקומוניקטיביות שברפרטואר הרומנטי. כרטיסים במחיר 40 ₪.
1519: 'מניו-אורלינס למצפה רמון' – תזמורת הג'אז של מצפה רמון בעיבודים חדשים של מיטב הרפרטואר לתזמורת ביג-בנד. המופע פתוח לקהל.
20:30 'מאיספהאן לירושלים' – שירים מאוצר הזמר הפרסי, שירים עבריים פופולאריים מתוך פרויקט 'מנדולינה עברית' ופיוטים. הזמרת מורין נהדר, נגן המנדולינה יקי ראובן ותזמורת סימפונטה רעננה,
מנצח: דניאל כהן. מופע שכולו יופי ואור. כרטיסים במחיר 50 ₪.
מופע זה הוא פרי שיתוף פעולה של פסטיבל הפיוט בירושלים ופסטיבל 'צלילים במדבר'.
22:30 'מהודו לירוחם' – להקת ראג ירוחם במופע פתוח לקהל ובו מיטב המוסיקה האינסטרומנטאלית ההודית. המופע פתוח לקהל.
יום שישי, כ"ו בכסלו 3.12.2010
11:00 'דירה להשכיר' – שחרית של מחול ומוסיקה עם להקת המחול הקיבוצית, סיפורה של לאה גולדברג במופע של משחק ומחול לכל המשפחה. כרטיסים במחיר 40 ₪.
17:00 'שלא ייגמר לעולם' – מחווה למלחין מנחם ויזנברג, ובו יצירות ועיבודים פרי עטו למבחר שירים ממיטב הזמר העברי. עם הזמרת יונית שקד גולן, הכוריאוגרפית מימי ויזנברג, הפסנתרן ירון קולברג, רביעיית כלי-הקשת של הפסטיבל והמלחין עצמו, המנגן בפסנתר. בין השירים: 'הליכה לקיסריה', 'שיר ארץ', 'שיר היקינטון', 'מה אומרות עינייך' ועוד.
המופע פתוח לקהל.
19:30 'ברוח המקום' – יוצרים ומבצעים מן הקיבוץ
נגנים, זמרים ויוצרים מבין תושבי קיבוץ שדה-בוקר
באוהל הפסטיבל. המופע פתוח לקהל.
21:00 'בר-מצווה לצלילים במדבר' – התזמורת הקאמרית הישראלית, מנצח: מיכאל וולפה. חגיגת שירים ישראליים עם מיטב היוצרים והמבצעים: קורין אלאל, עפר כלף, יונית שקד גולן ,דפנה זהבי, יאיר אפשטיין, אריה בורשטיין, נטע נמרודי וזמרי רמת נגב, במבחר שירי המופעים המרכזיים של הפסטיבל מאת דוד זהבי, משה וילנסקי, ברי סחרוף, נעמי שמר, נורית הירש ועוד. כרטיסים במחיר 90 ₪.
23:00 'שירה רוצה לדבר' – פגישה משפחתית בעיבודים משותפים מעולמות קצת שונים:
הפסנתרנית מאשה אדלסון, השחקנית והזמרת מיכל ויינברג ואחיה הגיטריסט והיוצר יניב ויינברג,
בשירי תיאטרון, בשירי עם ובשירים מקוריים. המופע פתוח לקהל.
יום שבת כ"ז בכסלו 4.12.2010
11:00 'החיות בקרנבל' – שחרית של מחול ומוסיקה עם להקת המחול הקיבוצית, סיפור קרניבל החיות של קאמיל סן-סנס במופע לכל המשפחה. כרטיסים במחיר 40 ₪.
17:00 'פטר והזאב: הסיפור האמיתי' – תזמורת המהפכה בניצוח רועי אופנהיים ביצירתו של סרגיי פרוקופייב 'פטר והזאב' המלווה את סרט האנימציה, זוכה האוסקר מאת סוזי טמפלטון וביצירה חדשה ושובבה של אפרים סידון ורפי קדישזון בה מספר השחקן איציק ויינגרטן את ה'סיפור האמיתי' מנקודת מבטו של הזאב. הפקה משותפת למדיטק חולון, פסטיבל ישראל, חברת Breakthru ותזמורת המהפכה.
כרטיסים במחיר 60 ₪ למבוגר, 35 ₪ לילד.
19:15 'ערב עירוני' – שירי התיאטרון של נתן אלתרמן, בביצוע סדנת הזמרים הרב-תחומית של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, בניהולו האמנותי של מיכאל וולפה.
המופע פתוח לקהל.
21:00 'אתה לי ארץ' – ערב מחווה למלחינה נורית הירש במגוון מיוחד ועדכני של עיבודים לשיריה עם תזמורת הסינפונייטה הישראלית באר-שבע מנצח: דורון סלומון. זמרים ומעבדים מבין תלמידי האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, זמר אורח: אדיר מור. המלחינה נורית הירש, מתארחת באירוע, במבחר משיריה היפים והאהובים. כרטיסים במחיר 60 ₪.
יום ראשון, כ"ח בכסלו 5.12.2010
20:30 'מסעות' – מופע מיוחד בו מתארח פסטיבל 'צלילים במדבר' בירוחם. במופע משתתפים נגני אנסמבל 'מיתר', אחד מן ההרכבים הישראליים החשובים והמצליחים כיום בארץ ובעולם. במרכזו של המופע יצירתו של המלחין ויקטור אולמן אשר נספה בשואה – 'מסע האהבה והמוות של סגן כריסטוף רילקה' לקריין ותזמורת קאמרית. יצירה זו הושלמה על-פי כתב היד הבלתי גמור על-ידי משתתפי סדנת 'היסטוריה, מוסיקה וזיכרון' בבית טרזין בגבעת-חיים (בכורה עולמית).
עוד שתי יצירות של מלחינים יהודיים מראשית המאה העשרים יבוצעו במופע: סוויטה 'הדיבוק' לקלרינט, רביעיית כלי-קשת, קונטרבאס וקלרינט (1922) מאת יואל אנגל, ראשון המלחינים שעלו ארצה, אשר כתב את המוסיקה למחזה העברי הראשון בתיאטרון הבימה, ו'סקיצות עבריות' לקלרינט וכלי-קשת (1910) מאת אלכסנדר קריין, ממלחיני האסכולה היהודית בסנט-פטרסבורג בראשית המאה העשרים, אשר ביסס את יצירתו על מנגינות ממסורת יהודי מזרח אירופה. ניהול אמנותי: עמית דולברג, קריינות: מיכאל וולפה, מנצח: ניר כהן.
כרטיסים במחיר 40 ₪
מופע זה הוא פרי שיתוף פעולה של מתנ"ס ירוחם, עמותת בית טרזין בגבעת-חיים והמועצה האזורית רמת-הנגב.
לפרטים נוספים ולהזמנת כרטיסים:
www.tzlilimbamidbar.co.il
www.rng.org.il
ובטלפון: 08-6564161

ttp://www.tzlilimbamidbar.co.il/Default.asp

דף הפייסבוק

http://www.facebook.com/profile.php?id=100001576512209&v=info




אין תגובות: