יום שני, 14 באפריל 2014

פסטיבל אביב בקרית אתא 16-17/4/2014

הפנינג לכל המשפחה.
הופעות:מיכל הקטנה, המופע של שי ורועי, המופע של כוכבי סטארט אפ.
מתנפחים, מתקנים אתגריים, סדנאות, מתחמי
פעילויות, דמויות ענק ועוד המון הפתעות.


מתי?
ימים רביעי חמישי, בשעות 10:00-17:00

היכן?
פארק הרצל

הכניסה חופשית לקהל הרחב.
ההשתתפות בסדנאות בהצגת כרטיס תושב.

http://www.kiryat-ata.org.il/

יום ראשון, 13 באפריל 2014

שבוע העיצוב חולון 16-19 אפריל 2014

שבוע העיצוב חולון 2014 יתקיים בחוה"מ פסח בתאריכים 16-19 באפריל עם מגוון אירועים ותערוכות לכל המשפחה ויימשך בכנס מקצועי בין ה 22/4- 24/4.
שבוע העיצוב בחולון הוא אירוע שנתי, הנערך בפעם הרביעית, ומתקיים כחלק מחזונה של העיר חולון להיות מוקד לאומי לעיצוב וזירה בינלאומית לחדשנות בתחום זה. כמדי שנה מתמקד שבוע עיצוב חולון בחשיפה ובמתן ביטוי לעיצוב ולמעצבים בישראל.
במרכזו של השבוע עומדת תערוכה חדשה ומקורית במוזיאון העיצוב חולון: "משחקים במוזיאון העיצוב", בגלריות העירוניות יתקיימו תערוכות עיצוב וכך גם ברחבי העיר, במתחם HIT ,במרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, בקניון חולון וב'פיטרו'. במתחם המדיטק יתקיימו פעילויות עיצוב לקהל הרחב.
"משחקים במוזיאון העיצוב"התערוכה "משחקים במוזיאון העיצוב" במוזיאון העיצוב חולון, תציג ותחקור שני שדות מתוך רבים אחרים בהם פועלים מעצבים לילדים : שדה האיור העכשווי ועולם מגרשי המשחקים.
התערוכה תוצג בין התאריכים 16/4/14 – 9/6/14 במסגרת שבוע העיצוב חולון ולאחריו. אוצרי התערוכה הם : גלינה ארבלי ויובל יובל סער.
התערוכה מבקשת להציג את האופנים בהם מאפשרים יוצרים צעירים לפרוס כנפיים ולעוף אל מחוזות הדמיון - אל ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, בין אם על ידי קריאת איורים בספר או תוך כדי ישיבה על נדנדה בגן המשחקים. מסע זה מתאפשר כשהוא מעוצב בשימת לב קפדנית על ידי מתכננים, מעצבים, מאיירים ואדריכלים ששמים אל מול עיניהם את הילדות והמשחקיות כערכים שאין להתפשר עליהם.
דמותו של הילד באיורבחלל הראשון (הגלריה התחתונה) תוצג תערוכה שאצר יובל סער, העוסקת בדמותו של הילד בשדה האיור המקומי, כפי שהוא משתקף ב-24 ספרים ילדים עכשוויים. 24 הסיפורים שמוצגים בתערוכה ״משחקים במוזיאון העיצוב״ מציגים סוגים שונים של ילדים, של ילדות ושל ההורים שלהם; של חלומות, חששות, פנטזיות ופחדים. אלה סיפורים שדומים לסיפורים שהופיעו בספרי ילדים מזה שנים, אולם  מה שמייחד אותם הוא האיורים שמופיעים בהם, מלווים את העלילה, מאירים צדדים נוספים שלה ומוסיפים שכבות ורבדים נוספים של משמעות שלא קיימים בהכרח בטקסט הכתוב.

מגרשי המשחקים כעולם ההולך ונעלם
בחלל השני (הגלריה העליונה) תוצג תערוכה שאצרה גלינה ארבלי, העוסקת בהיכרות מחדש  עם עולם מגרשי המשחקים ההולך ונעלם. גן המשחקים הינו הביטוי הממשי של עולם הדמיון, הדרך בה ניתן לאפשר הנאה ממשית. גנים אלו נועדו לתת תשובה לצורך של הילדים לשחק באוויר הפתוח, לנוע בחופשיות ולחוש בחדוות המשחק והתנועה במרחב. הפעילות של הילדים על מתקני המשחק תורמת להם בתחום המוטורי, החברתי, הרגשי והקוגניטיבי. 
בחלל זה מוצגת תמונת מצב של המרחב המשחקי והעירוני מרגע היוולדו אי שם בין המאות ה-16 וה-17 ועד ימינו, תוך התייחסות לצמיחתו של המרחב המשחקי העירוני  מגנים לפארקים ציבוריים דרך שטח מוגדר ועד למרחבי הרפתקאות. לצד ההיסטוריה העולמית, נציג את יוצרי ומתכנני גני המשחקים, שאולי כמו הגנים הנעלמים, גם הם כמעט ונשכחו.
אינטראקציה בין חולון ולונדוןבתווך, בין שני העולמות הללו ייחשף בתערוכה פרויקט אינטראקטיבי חדש, במסגרתו  יוצבו  שתי עמדות זהות במוזיאון העיצוב חולון  ובמוזיאון העיצוב בלונדון שיאפשרו למבקרים בחולון ובלונדון לחלוק עולם וירטואלי משותף, במקביל. כחלק מהפרויקט, שמתקיים הודות לתמיכת תוכנית ה-BIARTS  לחילופי תרבות של המועצה הבריטית, משרד החוץ ומשרד התרבות והספורט בישראל יוצג לרגל שבוע העיצוב יחד עם המעבדה לאינטראקציה של HIT יוכלו המבקרים בשני המוזיאונים  לצייר, לסרוק ציורים ולגלות מה קורה להם כשהם נשלחים לעולם וירטואלי משותף. על הציורים הסרוקים תפעל מערכת חוקים המחקים חוקים פיזיקאליים בעולם האמיתי. העולם הווירטואלי שנוצר נמצא בתנועה מתמדת, כך שהציורים יעברו מחולון ללונדון וההפך שוב ושוב. התנועה תאפשר למבקרים ליצור במשותף, ציורים המתייחסים לציורים הקיימים - ואף להתכתב זה עם זה באמצעות ציור.
במהלך ימי חול המועד הכניסה לתערוכה במוזיאון תהיה ללא תשלום בחסות בנק הפועלים במסגרת פרויקט "פועלים למען תרבות, יופי וטבע בישראל". 
בנוסף, תוצגנה במתחם מוזיאון העיצוב שתי תערוכות אופנה:Piece of mind - תערוכת מיצבים של אביזרי ראש שעוצבו במיוחד בהשראת הדמות נונה שלאנט (רוני שוקרון) על ידי 15 מעצבים ישראלים, לצד צילומים של הצלם עידו וולפמן.
- The Renaissance of Men Style קולקציית בגדי גברים על טהרת הצבע השחור של מעצב האופנה מעוז דהאן ("נובוריש דוג"). למידע נוסף אודות תערוכות אלה - לחצו כאן.
תערוכות בגלריות העירוניות - הכניסה ללא תשלוםבגלריות שברחבי העיר יתקיימו התערוכות הבאות:
בגלריית המשכן בית מאירוב תוצג התערוכה "פלטפורמה", תערוכתו הראשונה של מעצב הנעליים, עודד ארמה. בתערוכה זו יציג ארמה את קולקציית קיץ 2014 ואת תהליכי העבודה ליצירת הקולקציה. כמו כן יוצגו שיתופי פעולה אמנותיים של ארמה עם אמנים ומעצבים מובילים בהם דינה שנהב, זוכת פרס משרד התרבות לשנת 2014, האמן רונן רז ואחרים. אוצר התערוכה הינו ד"ר גיא מורג צפלביץ.

בגלריית החווה תוצג התערוכה "תור הזהב" – הצוללת אל חוויית הילדות של כל אחד מאיתנו ובוחנת כיצד צובעת הנוסטלגיה את זיכרונות הילדות שלנו בזהב, ומכסה במעטה נוצץ צלילים וקולות מעולמות אחרים. העבודות בתערוכה, פרי שיתוף פעולה ייחודי בין האמנים סמי די ורונן שהרבני, משחקות על קו התפר בין זיכרון למציאות ומביאות למפגש המערער על מיתוס הילדות הזהובה. אוצרת התערוכה הינה שירי שוץ חקלאי.

תערוכת החוצות בשדרות דב הוז "הומור בראש חוצותאותה אוצר יורם א. שמיר, תציג מגון רחב של כרזות, פרסומי חוצות אשר היוו מכשיר עיקרי להעברת מסרים של גופים פוליטיים, כלכליים ותרבותיים לפני עידן המדיה האלקטרונית.

בגלריית "חנקין" תוצג התערוכה"מכתמים", בה תציג דליה ברקי מעצבת טקסטיל וצילום ומרצה במגמה לעיצוב טקסטיל בשנקר, עבודות המשלבות בין טכניקות עטור טקסטיל וצביעה לבין צילום והדפס דיגיטאלי על בד וניר.

בגלריית ויטרינה במכון הטכנולוגי חולון תוצג התערוכה "פקס ישראליאנה". אוצרי התערוכה, אסף כהן וגו'אנה אסרף, מציגים אוסף של יצירות מודרניסטיות ישראליות מקום המדינה ועד 1977. המציגות את הלך הרוח של התקופה: מינימליסטית, מתומצתת, סוציאליסטית, בניסיון למצוא את המכנה המשותף, שבין סך כל תחומי הביטוי של היוצרים המודרניסטים שפעלו בישראל.

"העיצוב יוצא לרחוב" הינו פרויקט ייחודי של המכון הטכנולוגי חולון לרגל שבוע העיצוב בחולון.  במסגרת הפרויקט יציגו סטודנטים מהפקולטה לעיצוב מיני תערוכות במרחב האורבאני בעיר חולון: קניון חולון, בבתי עסק ברחובות סוקולוב ושנקר בעיר, במתחם המדיטק ועוד.
כך למשל, בקניון חולון יוצגו סוסי נדנדה התלויים מעל ראש הצופים באווירה ובהשראת קרוסלה בלונה פארק. עוד יוצג בקניון שלב חצי הגמר "תוכנית ריאליטי לכיסאות" בו יוצגו 5 כסאות ישנים אשר עברו מניפולציות שונות. ליד הכיסאות  יוצב קלפי בחירות כאשר הקהל יתבקש להצביע ולהשפיע על הזוכה.
כיכר וויצמן בעיר ורחבת מוזיאון העיצוב חולון יהפכו ל 4 ימים למתחם משחקי ילדות מהרחוב בעיצוב חדש. קלאס, 5 מקלות, דמקה, חמור, תופסת, גולות ועוד יהפכו לאטרקטיביים היום בדרכים גרפיות ותלת ממדיות.
ברחובות העיר ובגני סיפור תתקיים "ספריית פופ אפ". זוהי תערוכה נודדת של ספרי ילדים עם איורים של סטודנטים מ HIT המחוברת לאופניים. בעת הגעת הספרייה למקום היעד היא נפתחת ל מספר זרועות הפרוסות לעיני הצופה המאפשרות לו קריאה באמצע הרחוב.
"צעצועים לבעלי חיים" הינה מיני תערוכה שתוצג בשתי חנויות ברחוב שנקר. בתערוכה יוצגו עיצובים חדשניים למוצרים לבעלי חיים, הן מוצרים שפותחו לאזור הבית והן צעצועים למשחק בחוץ.
"אנימציה פעם והיום", בספריית מדיטק חולון יוצגו על מסכים מספר סרטוני אנימציה שנעשו במחלקה לתקשורת חזותית במכון, לצד פנקסי אנימציה המיועדים לדפדוף של הצופה ולחשיפתו לדרך בה עשו סרטי אנימציה בעבר.
עוד יציגו הסטודנטים את "וירוסים במתחם" – השתתפות "מחתרתית" בתוך חללי מוזיאון העיצוב  והמדיטק. כך למשל מעקות צדדים יהפכו למתקן תרומה של כסף לעמותה, עמדה להכנת מטוסים מנייר ושיגורם ועוד.

כמידי שנה תתקיים תערוכת "באמצע" של המחלקה לעיצוב תעשייתי, אשר כשמה כן היא, מתקיימת באמצע שנת הלימודים ומציגה חתך רוחבי של כלל פעילות המחלקה. התערוכה כוללת קרוב ל- 200 עבודות סטודנטים מהשנה האחרונה, שעוצבו ודגמיהם נבנו ע"י הסטודנטים במגוון רחב של קורסים, שיתופי פעולה עם חברות מסחריות ושיתופי פעולה עם ארגונים חברתיים וקהילתיים. התערוכה תתקיים בנמל יפו.
חברת "פיטרו" באזור התעשייה חולון מצטרפת אף היא לחגיגות שבוע העיצוב בחולון ומשיקה  מיצב אינטראקטיבי בשם "משחק מנהלים".
משחקי המנהלים של היום אינם עוד משחקים קטנים ומהודרים היושבים על שולחנו של המנכ"ל.
הם נמצאים בכל מקום בסביבת העבודה, שהפכה למגרש משחקים של רעיונות ושל חדשנות.
בתוך חללי התצוגה של פיטרו, יוכלו המבקרים לחוות ולגלות מוצרים יצירתיים ומפתיעים מעולם הריהוט המשרדי העכשווי תוך כדי פעילות ומשחק בניחוח של ילדות.

במתחם המדיטק יתקיים בימי שבוע העיצוב חולון מתחם מעצבים צעירים בו ייקחו חלק מעצבים מתחומים שונים.
שבוע העיצוב חולון 2014: 16.4.2014 – 24.4.2014
מגוון אירועים ותערוכות בעיר לכל המשפחה בחול המועד פסח: 16.4.14 – 19.4.14
מפגשי עיצוב בינלאומיים: 22.4.14 – 24.4.14 





האירוע באתר עיריית חולון: http://www.holon.muni.il/Lists/List6/DispForm.aspx?ID=1596

פסח 2014 מעולם אחר ביס פלנט ראשון לציון

http://www.yesplanet.co.il/chofesh_pesach

במהלך חול המועד פסח הופעות של מיטב כוכבי הילדים יופיעו ביס פלנט ראשון לציון

הכניסה חופשית


יום שישי, 11 באפריל 2014

מדע על הבר 2014 רביעי תל אביב-יפו 30.4.2014

מכון ויצמן ומגזין טיים אאוט, שמחים להזמינכם לערב מדע על הבר 2014, שיתקיים בברים נבחרים בתל-אביב. 

מדעני המכון יגיעו ל-55 ברים ובתי-קפה נבחרים בתל-אביב, ויספרו לבליינים, בלשון שווה לכל נפש, על השאלות הפתוחות ועל החדשות האחרונות מחזית המדע

זה יקרה ביום רביעי, 30 באפריל, בשעה 20:30. עשרות מדענים בכירים ותלמידי מחקר מצטיינים ממכון ויצמן למדע יגיעו ל-55 ברים ובתי-קפה נבחרים בתל-אביב, וישוחחו עם הבליינים, באופן לא רשמי ובשפה ידידותית, על השאלות המדעיות הפתוחות, על ההתרגשות המלווה כל תגלית, ועל החיים "על הקצה" בחזית הידע.
• מספר המקומות מוגבל, מומלץ להזמין מקומות מראש

http://heb.wis-wander.weizmann.ac.il/%D7%9E%D7%93%D7%A2-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%91%D7%A8-2014-0#.U0doFFV_vK0

דף האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/1480168075531566/

שיחות ומיקומים: 

נושאי השיחות עם מדעני מכון ויצמן ומיקומן:

1. ד"ר איילת ארז ופרופ' איתן גרוס עם שחקנית תאטרון גשר ליליאן רות
על הישרדות וחילוף חומרים
חילוף החומרים המתבצע בתאי גופנו נחוץ להישרדות בתנאים נורמליים ומשתנה במצבי חולי. מהם יחסי הגומלין בין חילוף חומרים לבין תפקוד התא במצבים שונים? האם הבנת הקשר הזה תוביל לפיתוח כיוונים חדשים לטיפול תרופתי במחלות כמו סרטן או בהפרעות קשב וריכוז?
Barbara frye - פרישמן 39, 03-5232323


2. פרופ' מוטי מילגרום
לאן נעלם החומר ביקום
רוב המדענים סבורים שהחומר הרגיל העשוי אטומים, שממנו מורכבים כוכבים ואנשים, מהווה רק כארבעה אחוזים מתכולת היקום. מהות שאר 96 האחוזים - אינה ידועה. מצב עניינים זה הוביל רבים להנחת קיומם של שני סוגי חומר נוספים, הקרויים "חומר אפל" ו"אנרגיה אפלה". אבל האם שינוי מסוים בחוקי הטבע עשוי לייתר את הצורך בהנחת קיומם של מרכיבים מסתוריים אלה?
Cheers פלורנטין - ויטל 13, 052-6682721


3. ד"ר יעל מוצפי
נגיפים ענקיים מסתוריים, ותפקידם האפשרי בהנדסה גנטית ובריפוי גנטי עתידני
הבנת מנגנוני ההדבקה וההתרבות של נגיפים עשויה להוביל למיגור גורמי מחלות כמו איידס, שפעת וקדחת הנילוס. חקר נגיפי המימי הענקיים פותח אפשרות להשתמש בנגיפים כבכלים לרפואה גנטית ולתיקון פגמים גנטיים מולדים.
Cookies Cream - אלנבי 99, 03-6416303


4. תום ביאליק
חינוך, מדע ומה שביניהם
האם החינוך המדעי מותאם לצרכי החברה במאה ה־21? מהם כישורי האוריינות המדעית החיוניים לאזרחי העתיד? כיצד ניתן לקדם חשיבה ביקורתית של תלמידים וללמד עקרונות חקר בכיתה?
Deli - אלנבי 47, 054-2567477

5. פרופ' אברי בן זאב
תאים נודדים בזרם הדם
כיצד ומדוע תאי סרטן מתחילים לנדוד בדרכם ליצירת גרורות? כיצד אפשר למנוע מהם לצאת למסע ההרסני? חדשות ועדכונים אחרונים מחזית המאבק בין המדענים לתאים הקטלניים.
Foster-שלמה המלך 38, 054-2373436 / 052-2204081

6. פרופ' עדי שטרן עם שחקן תאטרון גשר יחזקאל לזרוב
הגן הקוונטי של שבילים מתפצלים
הפיזיקה הקוונטית מאתגרת את תפיסת העולם שלנו. השפעותיה ניכרות בטווח רחב של תחומים - מהאלקטרוניקה הממוזערת ועד לפיזיקה הגרעינית, מעולם המחשוב ועד לביולוגיה, מחורחה לואיס בורחס ועד לאתגר קרת. למשל, מי יכול להימצא בכמה מקומות באותו זמן? מתי ואיך הוא יכול לעשות זאת? ולעומת זאת, מי אינו יכול - ומדוע? התשובה לשאלות אלה עומדת ביסוד המשימה השאפתנית של בניית מחשב קוונטי, משימה הנמצאת במרכזו של כיוון מחקר עכשווי תוסס.
Jakson דיזנגוף - דיזנגוף 268, 052-8410156


7. ד"ר יובל הרט
יצירתיות תחת המיקרוסקופ
בתהליכי יצירה ופתרון בעיות, אנו מוצאים עצמנו פעמים רבות תקועים ללא כיוון מוגדר, עד שלפתע - "אאורקה" - אנו רואים דרך חדשה לגמרי לניסוח הבעיה או לפתרונה. כיצד מתחוללת אותה קפיצה יצירתית? אילו שלבים מרכיבים את תהליך היצירה? מה משותף ומה שונה בתהליך היצירתי של אנשים שונים? והאם יש דרך לדעת מראש מתי התוצאה תהיה מקורית יותר?
Jakson פלורנטין - ויטל 4, 052-8410156


8. עומר מרקוביץ'
ראשית החיים: איך התחיל הכל? ואיך אפשר לחקור את זה?
אחת השאלות הגדולות וחסרות המענה במדע היא כיצד נוצרו החיים מהחומר הדומם בראשיתו של כדור הארץ. בכדור הארץ הקדום התרחשה אבולוציה כימית, שבעקבותיה נוצרו בתחילה פרודות שהיו מסוגלות לשכפל עצמן - שכפול שהוא הכרחי לקיום החיים. לפי תפיסה רווחת, הפרודות המשתכפלות הראשונות היו מולקולות ביולוגיות שניתן גם כיום למצוא בתא החי. תיאוריה חלופית של מדעני מכון ויצמן למדע מעלה את האפשרות שהחיים התחילו מאבולוציה של מבנים פשוטים העשויים מחומרים דמויי שומן.
Jessica restro bar- רציף הרברט סמואל 86, 03-5104072


9. ליאור אמבון
מוליכות על: פיזיקה קוונטית על השולחן
מוליכות על היא תופעה הפותחת צוהר אל העולם המוזר של הפיזיקה הקוונטית דרך ניסויים פשוטים שניתן לבצע עם כוס בירה ביד. מה האפשרויות היישומיות הטמונות בתופעה זו? (רמז: מכשור רפואי מתקדם, מיקרוסקופ ייחודי ועוד).
Lenny's Bar Ltd - ויטל 7, 03-5186637


10. פרופ' יחיעם פריאור
לייזרים - מי צריך אותם בכלל?
הלייזר הומצא לפני כ־50 שנה והוגדר תחילה כפתרון המחפש בעיה. כיום, לכל אחד ואחת מאיתנו יש הרבה מאד לייזרים בבית (גם אם איננו יודעים על כך). מהו אור לייזר? האם הוא שונה מאור רגיל? מה עושים עם לייזרים במעבדות מחקר? מה עושים עם לייזרים בתעשייה, בצבא ברפואה ובבידור?
Leo Bloom's - ראול ולנברג 24, 03-6482126


11. ענת צימר
מחפשים תרופה לסרטן
עשרות שנים של מחקר, הרבה מאוד כסף שהושקע במחקר - ועדיין לא נמצאה תרופה לסרטן. כיצד זה ייתכן? מהי מחלת הסרטן, כיצד היא מתפתחת, מהם הטיפולים המשמשים היום לטיפול בה ולאן הולך המחקר המדעי בתחום?
Main Bazar - עולי ציון 7, שוק הפשפשים יפו, 03-5183927


12. ד"ר רני בודניק
המסע בעקבות החומר האפל
כבר 80 שנה האסטרונומים נאבקים בחידה קשה: כנראה ש 80% מהיקום מורכב מחומר לא ידוע. האם מדובר בחלקיקים מסוג חדש? האם "פספסנו" משהו? האם יש לתקן את חוקי הפיזיקה?
Mate דיזנגוף - דיזנגוף 226, 03-5241615


13. כפיר אומנסקי
החיים בעידן הגנומי: על טכנולוגיה, מדע ואתיקה
אנו יכולים לבחון וללמוד חומר תורשתי שלם של בני אדם ושל בעלי חיים. בידינו הגישה להררי מידע, שיכול להניב תשובות לשאלות גנטיות רבות. מהו עתידו של מדע הגנומיקה? ומהן ההשלכות החברתיות שנובעות מהידע הרב שאפשר לצבור על כל אחד ואחת מאיתנו?
Mate פלורנטין - ויטל 2, 03-5558200


14. ד"ר לביא סקונדו
ללכת בעקבות האף
האם אנחנו יכולים להריח פחד, עצב או דומיננטיות? האם אנו יכולים לעקוב אחר נתיב ריח כפי שבעלי חיים מנווטים? עד כמה חוש הריח שלנו רגיש? כיצד פועל חוש הריח? ומה הקשר בין חוש זה לבין מציאת בן/בת זוג, הפלות ויחסי גומלין חברתיים?
Mate קינג ג'ורג' - קינג ג'ורג' 50, 03-5558200


15. ד"ר נחום אולנובסקי ושחקנית תיאטרון גשר לוסי דובינצ'יק
אני אנווט - על עטלפים, אנשים, ניווט, זיכרון ולמידה
מדי לילה יוצאים עטלפי הפירות ממערתם החשוכה ועפים אל עץ הפרי האהוב עליהם - המרוחק עשרות קילומטרים משם. עטלפי חרקים מסוגלים לאתר חרק קטן בתוך סבך צמחייה, בחושך מוחלט. כיצד הם עושים זאת? מה הקשר בין שאלות אלה לבין מערכות ה־GPS הממוזערות בעולם? מה למדנו עד כה על סודות הניווט, הזיכרון והחישה של יונקים ליליים אלה? ומה אפשר ללמוד מהם על המוח האנושי?
Molly Bloom's - הירקון 100, 03-5221558


16. ד"ר מאיה שולדינר ושחקנית תיאטרון גשר אפרת בן־צור
התא: מדריך ניווט לתייר
הגוף שלנו הוא קומונה רוחשת של תאים - מיליארדים מהם חיים ביחד, מרכיבים את היצור החי ומבצעים את כל פעולות החיים. מה קורא בתוך כל תא ותא בגופנו? איך הוא בנוי? כיצד אנחנו חוקרים את מסתרי התא ויוצרים מפות כדי להבין את הדרכים שבתוכו? וכיצד הבנת דרכי הפעולה של תאים מקדמת אבחון וריפוי של מחלות?
Radio EPGB - שד"ל 7, על בסיס מקום פנוי


17. פרופ' יובל אורג
עולם קוונטי זעיר
איך הומצאה תורת הקוונטים שרבים אינם מבינים אותה? מדוע אנו צריכים אותה בכלל? ואיך אפשר להבינה באמצעות התבוננות בחוף הים, בגלים ובשוברי הגלים בתל אביב? ומה בעניין הניסיונות ליצור מחשב קוונטי?
Rotcha– שד' רוטשילד 32, 03-5608852


18. פרופ' אהוד שפירא
ניתוח שושלת התאים האנושית - אתגר מדעי מרכזי בביולוגיה וברפואה
כל אדם מתחיל את חייו כתא בודד - ביצית מופרית, וממשיך בתהליך מתוזמר היטב של חלוקה, התמיינות ודעיכה של תאים. את ההיסטוריה התאית של כל אדם אפשר לתאר בתמצות באמצעות מבנה נתונים מתמטי, הקרוי עץ שושלת תאים. שושלת כזאת עשויה לסייע בפתרון שאלות יסוד: האם נוצרות ביציות בגוף האישה הבוגרת? האם מקורו של הסרטן בתא יחיד? ועוד.
Rosa Parks– רחוב דיזנגוף 265, 054-6631006 / 054-6789998


19. פרופ' מוטי הייבלום
פיזיקה קוונטית ברכיבים ננו־מטריים
מזעורם של רכיבים אלקטרוניים לתחום הננו־מטרי משנה את חיי כולנו. הפיזיקה שלה נשמעים הרכיבים הממוזערים חורגת מהמוכר לנו: היא הפיזיקה הקוונטית, הרחוקה מלהיות אינטואיטיבית. מה המכשולים שהיא מציבה? ומנגד, מה האפשרויות לנצלה לתועלתנו?
Temple Bar - Irish Pub–שד' רוטשילד 11, 03-5356433


20. פרופ' אורי אלון ושחקן תיאטרון גשר רועי חן
אל הלא נודע, ביחד
כיצד אנו, המדענים, הולכים אל הלא נודע, לבד וביחד? איך מבצעים מחקר כמותי על יצירה משותפת בתיאטרון אימפרוביזציה, שבו שחקנים יוצרים ביחד סצנה חדשה בזמן אמיתי, בלי תסריט ובלי במאי?
אברקסס - לילינבלום 40, 054-6745149


21. שירה וינגרטן־גבאי
כיצד "קוראים" את ספר הגנום האדם
לפני כעשור הושלם פרויקט גנום האדם, שבמהלכו מיפו אלפי מדענים מכל קצוות תבל את הצופן הגנטי. אך כיצד אפשר לקרוא בספר כשאיננו יודעים היכן מילה אחת מסתיימת ואחרת מתחילה? כיצד אפשר להבין את משמעותן של המילים ללא מילון המתרגם אותם לשפתנו? וכיצד נדע מהם החלקים החשובים בעלילה, ועל אילו פרקים אפשר לדלג?
אגנס פאב תל אביב - אבן גבירול 129, 03-6427260


22. תומר שטרן
עצם העניין - סודות מערכת השלד
מערכת השלד בגופנו מהווה יצירת מופת ארכיטקטונית המורכבת ממאות עצמות שונות, החל מהגולגולת המגינה על מוחנו, דרך עצמות הגפיים המאפשרות לנו לנוע ביעילות, וכלה בעצמות השמע הפועלות כמגבר לתנודות ויוצרות צלילים באמצעות עור התוף. כיצד גופנו "מפסל" צורות שונות אלו?
אדוארד בר - הכרמל 12, 03-5101695


23. ד"ר שירלי דאובה
תאים מלאכותיים על שבב
תא חי הוא מעין אוסף של "מפעלים". מפעל לייצור אנרגיה, מפעל לייצור חומר גנטי ועוד. במחקר מתקדם, מרכיבים מדעני מכון ויצמן את המפעלים האלה וממקמים אותם מחוץ לתא, על גבי שבבים, שם הם יכולים לחקור אותם. שבבים אלה הם גם הצעד הראשון בדרך לייצור תא חי מלאכותי.
אוגנדה תל אביב- סמטת בית הבד 5, 03-5101463


24. שי פליישון
מזון מהונדס גנטית - מיתוסים ומציאות
מדוע מהנדסים גנטית מזון? למי זה מועיל? למי זה מזיק? ולמה קיימת התנגדות כל כך גדולה להנדסה גנטית של מקורות מזון?
אוויטה - יבנה 31, 03-5669559


25. פרופ' דניאל זייפמן
הדרך הארוכה והמתפתלת בין מחקר מדעי לטכנולוגיה מתקדמת
כיצד הסקרנות משפרת את העולם? מה הקשר בין שאיפה בסיסית להבין את העולם לבין טכנולוגיה מתקדמת, תוחלת חיים ארוכה וצמיחה כלכלית? ומה צריך לעשות כדי שהדורות הבאים יוכלו להמשיך לשפר את חייהם?
אוזןבר - קינג ג'ורג' 40, 03-6215210


26. פרופ' ישראל בר־יוסף
מי מפחד מקרינה?
כולנו חשופים לקרינה מסוגים שונים וממקורות שונים, מקצה היקום, מהשמש, וגם לקרינה מעשה ידי אדם. מהי קרינה? מה מתרחש במפגש בינה ובין גוף האדם? מתי הקרינה חיונית לקיום החיים ומתי היא עלולה לפגוע? איך אפשר להשתמש בקרינה לתועלתנו? ומה טומן בחובו העתיד?
אוטו אבן גבירול - אבן גבירול 76, 077-4145040


27. רוית נצר ועדי גולדנצוייג
ממציאים את הטבע מחדש - תכנון חלבונים ממוחשב
כל פעולות החיים מבוצעות על ידי חלבונים, מפירוק המזון שאנו אוכלים, דרך חישת הסביבה ועד זיהוי פולשים בגופנו. באמצעות אלגוריתמים מתקדמים המדענים מנסים לתכנן חלבונים שלא קיימים בטבע כדי לרפא מחלות, לשפר את איכות הסביבה ולהבין טוב יותר את סודות החיים. על הפרק: נוגדנים שמנטרלים תאי סרטן, חיידקים מפרקי פלסטיק, סיב ביולוגי חזק מפלדה ועוד.
ג'אספר בר - דיזנגוף 190, 052-8515574


28. ורד שחם
התאבדות המונית? על מנגנון ההשמדה העצמית של תאים
מה גורם לתאים בגוף שלנו להפעיל מנגנון להשמדה עצמית שסופו מוות? מוות תאי מתוכנן, מעין "התאבדות תאית", הוא אחד ממנגנוני ההגנה החשובים של הגוף שלנו. התאים מפעילים את המנגנון ההרסני הזה כדי למנוע נזק עתידי לגוף כולו, ותקלות במנגנון הזה ידועות כגורם למחלת הסרטן. מתי המנגנון הזה מופעל? מדוע הוא חיוני להתפתחות העוברית שלנו? מה קורה כאשר הוא מתקלקל? ומה ההבדל בין מוות תאי מתוכנן למוות כתוצאה מגורם חיצוני?
גובה 192 - דיזנגוף 192, 052-5416181

29. פרופ' צחי פלפל עם שחקנית תיאטרון גשר נועה קולר
מדרווין ועד ביואינפורמטיקה: מחשבים בשירות האבולוציה
הופעות משותפות של הזוג המוזר הזה גרמו בעבר להרמת גבות, אך השילוב בין מדעי המחשב וביולוגיה – הביואינפורמטיקה- הפך לאחד הכלים החשובים והבסיסיים במחקר המדעי. איך אפשר להשתמש בכלים ביואינפורמטיים לחקר האבולוציה? האם המחשב ייקח בעתיד חלק פעיל בתהליכים אבולוציוניים?
גילדה בר - אחד העם 64, 03-5603588

30. זיו צויגהפט
תקתוקו של השעון (הביולוגי) בעידן המודרני
ביונקים, השעון הביולוגי מתאם בין הפיזיולוגיה וההתנהגות של הפרט, לבין הזמן ביממה. האם קיים קשר בין העלייה בשכיחותן של מחלות מודרניות כסוכרת, השמנת יתר וסרטן, לבין תפקודו של קוצב הזמן הפנימי?
הגאולה - גאולה 51, 052-3530647

31. אלעד בשט
יד ראשונה מרופא - האם אפשר לייצר לגוף חלקי חילוף?
הרבה יצורים - כמו לטאות ותולעים - מסוגלים לתקן פציעות בגופם בהצלחה מדהימה. בני אדם, לעומת זאת, אינם מצטיינים בתחום זה. בסרטי מדע בדיוני מראים לנו שבעתיד נוכל לגדל איברים חלופיים ולרפא כך פגיעות שונות. האם ומתי החזון הזה יתגשם? ומהי "הנדסת רקמות"?
הודנא בר - אברבנאל 13, 03-5184558

32. אלה דורון-מנדל
מה הקשר בין עצבים קרועים למירוץ שליחים?
מדוע רגל שבורה מחלימה, ואילו פגיעה במערכת העצבים מתבטאת בנכות? מדוע חלזונות ולטאות מצליחים לשקם איברים ואילו אנחנו לא יכולים לעשות זאת? אם נבין את סוד יתרונם של חלזונות ולטאות, אולי נוכל, בעתיד, לטפל בפגיעות עצביות, ואולי אפילו לבלום מחלות מוח שונות.
הנסיך – נחלת בנימין 18, 03-5282404

33. ד"ר ערן אלינב
תחושת בטן: תפקידם המפתיע של החיידקים שלנו בבריאות ובמחלה
בגופנו שוכנות אוכלוסיות עצומות של חיידקים, פטריות, נגיפים וטפילים. כל אלה ממלאים תפקיד חשוב בפעילות התקינה של הגוף, וגם בתהליכי התפתחות של מחלות כמו השמנה, סוכרת, סרטן, טרשת עורקים ומחלות מעי דלקתית. כיצד התערבות ושינוי הרכב ותפקוד החיידקים בגופנו יוכלו בעתיד לרפא או למנוע מחלות כאלה?
הקונטיינר - מחסן 2 נמל יפו, 03-6836321


34. ד"ר גד אשר וד"ר יערית אדמוביץ' תמם
בכולנו קיימת תחושת הזמן - סודותיו של השעון הביולוגי
השעון הביולוגי, ה"מתקתק" עמוק בתוך גופנו, שולט בכל רגע ובכל יום בחיינו. תפקידו ליצור מקצבים ביולוגיים במחזוריות של יום ולילה. היכן השעון הזה נמצא? כיצד הוא שולט בתנודות של חילוף חומרים בגוף? האם ייתכן שהזמן מקודד גנטית? מה קורה לאנשים שאצלם השעון פגום? והאם אפשר לרתום את הידע בתחום השעונים הביולוגיים לפתרון מחלות כגון כבד שומני, סוכרת וסרטן?
הרלינגר – בן יהודה 69, 050-5422552


35. אלה אוריון לכמן
סריקת מרץ - על שיטות הדמיה מיקרוסקופיות שמקדמות את המדע
כיצד שיפור שיטות ההדמיה עשוי להוביל אותנו להישגים מדעיים וטכנולוגיים פורצי דרך? מהן המגבלות של המיקרוסקופיה האופטית? כיצד אפשר לראות התקנים ננומטריים, מולקולה, או אפילו אטום? וכיצד האפשרויות האלה ישנו את העתיד?
זאייצ'יק בר קטן - נחלת בנימין 45, 054-9719102 / 054-9570772


36. ד"ר איתן קריין (חמד"ע)
מוח על דיסק - תרחישים לעתיד המין האנושי
האבולוציה האנושית והטכנולוגיה שבני האדם פיתחו הן דוגמאות לתהליכים המאיצים את עצמם. האם ההתפתחות המואצת הזאת של הטכנולוגיה, ובייחוד המִחשוב, מקרבים אותנו לעולם שבו יצירי כפינו יחליפו אותנו? מה האפשרות שעד שנת 2050 נהיה כולנו סייבורגים, הכלאות בין אדם למכונה, ושנוכל להטעין את מוחנו על דיסק ולחיות לנצח?
טוסקה - אבן גבירול 17, 054-7770094


37. אפי שחמון
מסע בין כוכבים - גרסת המדע
מה כל כך מיוחד בתורת הקוונטים? ממה נובעת האקראיות שבטבע? והאם "אלוהים משחק בקוביות"? האם רק חלקיקים קטנים "חיים" בעולם הקוונטי, עם חוקיו המוזרים? מה הקשר בין כל זה ל"חלקיקים שזורים", "החתול של שרדינגר" וטכנולוגיית מידע פורצת דרך? והאם תיתכן טלפורטציה בסגנון "מסע בין כוכבים"?
טראפיק בר- בן יהודה 188, 053-334-1232


38. פרופ' דן אורון
האם נוכל לקיים את עצמנו ממשאבים מתחדשים של אנרגיה?
ריכוז הפחמן הדו חמצני באטמוספירה הגיע באחרונה לרמה שמבהירה לנו ששינוי סביבתי הוא בלתי נמנע. אבל האם המין האנושי מסוגל להיגמל מהתמכרותו לנפט, לפחם ולגז? האם בכלל יש לנו סיכוי? מה חדש בחזית המחקר של תאים להמרה ישירה של אור השמש לחשמל? ומה הקשר בין השאלות האלה לבין ננו-טכנולוגיה?
לבונטין 7 - לבונטין 7, 03-5605084

39. ד"ר איל כהן (חמד"ע)
השלד בארון הריק
הוואקום (רִיק), הוא המרכיב המרכזי ביקום. אין זה אומר שהיקום ריק ברובו, משום שהוואקום רוחש פעילות ומלא בישויות פיזיקליות - קיימות ופוטנציאליות. חלקיקים, למשל, נבראים מהוואקום, ובצלמו, אך לנוכח תוצאות ניסויים במאיצי חלקיקים, לוואקום יש גם תכונה נסתרת אשר עשויה להביא לסופו של היקום המוכר לנו. כיצד? מה הם הסיכויים שזה יקרה? ומתי?
מוקי'ז - ויטל 4, 052-8410156


40. ענת ארזי
"ועוד הלילה חי..." - על שינה, ריח וזיכרון
גם בזמן שאנו ישנים, המוח ממשיך להיות פעיל. מה בדיוק המוח עושה בזמן שאנחנו ישנים? כיצד השינה משפיעה על הזיכרון? האם אנו יכולים ללמוד מידע חדש במהלך השינה? ומה הקשר בין כל זה לבין חוש הריח?
מנזר בר - אלנבי 60, 03-5173015

41. ד"ר רון בלונדר ושלי רפ
יש כימיה בפייסבוק
האם אפשר ללמוד כימיה בתוך קבוצת פייסבוק? מדעני מכון ויצמן ניסו ובדקו את השאלה הזאת בקבוצות להוראת כימיה שפתחו מורים ותלמידים. מה עלה בגורל הניסוי? מה אפשר ללמוד ממנו? ומה זה אומר על העתיד?
משק ברזילי - אחד העם 6, 03-5166329


42. ד"ר אושרית יקנה (חמד"ע)
דרוויניזם, אאוגניקה ואנחנו - בין ברירה טבעית לברירה
חידושי הטכנולוגיה מאפשרים כיום לבחור את מין העובר, "לעצב" תינוקות, לבצע אבחון גנטי טרום השרשתי ועוד. אפשרויות אלה מעוררות שאלות פילוסופיות בנושאי מוסר, דת, חברה ומדיניות כלכלית.
נורמה ג'ין - אליפלט 23, 03-6837383

43. ד"ר קרינה יניב
צא לי מהווריד: על שומנים, כלי דם ומה שביניהם
לכולנו חשוב שרמת הכולסטרול ושומנים אחרים בדמנו תהיה נמוכה, אבל אולי השומנים אינם תמיד "רעים"? מחקרים על הקשר בין שומנים לכלי דם בעובר המתפתח מלמדים על תפקידים לא מוכרים של הכולסטרול "הרע", כמבקר את צמיחתם של כלי הדם. לידע זה השלכות חשובות על בריאותנו: הוא יאפשר לרופאים להגביר או להקטין צמיחת כלי דם חדשים על פי הצורך. כך, למשל, עידוד צמיחה של כלי דם חדשים יכול להועיל לאחר התקף לב או שבץ מוחי, או כדי למנוע מחלות אלה. מצד שני, עצירת הצמיחה של כלי דם אשר מזינים גידול סרטני עשויה לעזור לטיפול בסרטן.
סטארסקי- אלנבי 48, 052-6380051


44. פרופ' קובי לוי
2004 ,2009, 2011, 2013: פרסי נובל בכימיה למולקולה הישראלית
2004, 2009, 2011 ועכשיו גם 2013. הפרס היוקרתי ביותר על ההישגים המשמעותיים ביותר במדע הכימיה מוענק לישראלים שחוקרים (או חקרו) במוסדות מחקר ישראליים. אף שארבעת פרסי הנובל הוענקו כולם עבור הישגים בתחום הכימיה, תחומי המחקר היו שונים למדי. אחד מהם ניתן להגדרה כפיזיקה, שני נראה כשייך לרפואה. כיצד, אם כן, זכו ישראלים רבים יחסית בפרסי נובל בכימיה דווקא?
סילביה באמפר - אבן גבירול 38, 050-5422552


45. גדעון לפידות
מערכת חיסונית 2.0
נוגדנים, מהכלים החשובים של המערכת החיסונית שלנו, נועדו לזהות גורמים זרים שפלשו לגופנו ולגייס את המערכת החיסונית כדי לחסלם. אבל הכיסוי אינו מושלם, וכך פורצות מחלות כמו איידס או שפעת, החומקות מזיהוי. אלגוריתם ממוחשב,שפותח במכון ויצמן למדע, מאפשר יצירת נוגדנים כנגד כל מטרה. חידוש זה פותח אפשרויות טיפול חדשניות נגד מחלות שעד כה נותרו חשוכות מרפא.
סילון - קינג ג'ורג' 89, 03-620-0053


46. פרופ' יחיאל זיק עם שחקנית תיאטרון גשר קארין סרויה
דיכאון או השמנה - מה יהרוג קודם את תאי הלבלב שלך?
כיצד יתרונות קיומיים שהיו לאדם בעבר הפכו לאבני נגף בעולם המודרני? מה הקשר בין שחפת לבין השמנה? וכיצד כל זה קשור להפיכת הסוכרת למגפה של המאה ה־21? ואיך מתקשר לכל אלה הדיכאון?
סרווסריה - בן יהודה 48, 03-6477751


47. פרופ' אלישע מוזס
עצבים מעצבנים - האם וכיצד אפשר ליצור מוח מלאכותי
מכונות חישוב ביולוגיות (כמו מוח האדם) מבוססות על עקרונות שונים מאלה שלפיהם נבנה המחשב. ואכן, ישנם תהליכים של בקרה ושליטה של רשתות במוח שאי אפשר לראותן בחישוב אלקטרוני. עד כמה בקרה ביולוגית ניתנת לחיקוי ביצירת רשתות עצביות "חכמות"? האם אפשר לעצב ערוצי מידע? וכיצד זה מתקשר לתחושת כאב ולשינה?
פטריקס- שד' רוטשילד 39, 03-6050509


48. פרופ' רונן אלון
מערכת ההגנה של הגוף: ידיד או אויב?
המערכת החיסונית בגופנו מגינה עלינו מפני חיידקים ונגיפים, וכן משינויים פנימיים העשויים להתפתח לסרטן. כאשר היא משתבשת, מתחוללות אלרגיות ומחלות כמו אסתמה, סוכרת ומחלות אוטואימוניות שונות. מחקרים עכשוויים משפרים משמעותית את ההבנה של מחלות רבות שקשורות לתפקוד התקין של המערכת החיסונית, ואת והיכולת לטפל בהן.
פיצ'רס בר - בת עמי 3 יפו, 050-5998549


49. פרופ' עילם גרוס
מצאנו - הגילוי של חלקיק ההיגס (״החלקיק האלוהי״)
הניסוי המפורסם שמתבצע במאיץ החלקיקים בסר"ן שבשווייץ הוביל באחרונה לגילוי חלקיק זעיר, הקרוי "הבוזון של היגס", ומכונה גם"החלקיק האלוהי". סיפורו של הגילוי מנקודת מבט אישית של מי שעמד בראש צוות החיפוש בניסוי ה״אטלס״. ואיך כל זה קשור למפץ הגדול?
פסאז' - אלנבי 94, 0773323118


50. פרופ' ערן סגל
מהפכת התזונה הבאה: דיאטת חיידקים מותאמת אישית
המזון שאנו אוכלים משפיע על משקלנו, ועל הסיכון לחלות במחלות. אך תזונה בריאה לאדם אחד אינה בהכרח בריאה לאחר. מה הקשר בין ההבדלים האלה לבין אוכלוסיית חיידקי המעי שלנו? ואיזה עתיד מציע לנו פרויקט התזונה האישית?
פרנדס אנדרגראונד- אבן גבירול 30, מרתף לונדון מיניסטור, 054-8035757


51. פרופ' צבי ליבנה עם שחקן תיאטרון גשר אלון פרידמן
מירוץ החימוש בין האבולוציה והסרטן
לכל מטבע יש שני צדדים. הדברים האלה, מתברר, נכונים גם כשמדובר במוטציות - שגיאות גנטיות בחומר התורשתי. מצד אחד, ככל שמתרבות המוטציות, עולה הסיכון להתפתחות סרטן. מצד שני, המוטציות הן המנוע האבולוציוני המספק שונות ומגוון ביולוגי. עוד מתברר כי תהליכים מחוללי מוטציות, המתקיימים במינון נמוך,דווקא מגוננים עלינו מהתפתחות סרטן. כיצד פועלים מנגנוני הבקרה, המאזנים בין סיכוי לסיכון?
פרנדס קמפוס – בן יהודה 59, 054-6352566


52. פרופ' גלעד הרן
מכונות ביולוגיות זעירות
חלבונים רבים בגופנו מתפקדים כמכונות זעירות - הם צורכים אנרגיה ומשתמשים בה כדי לבצע סדרת פעולות, כמו, לדוגמה, להזיז משאות בתוך התא. כיצד פועלות המכונות האלה? כיצד אפשר לחקור אותן ולעקוב אחרי פעולתן? וכיצד ממצאי המחקרים האלה עשויים להשפיע על חיינו?
קפה לנדוור גן מאיר -קינג ג'ורג' 28, גן מאיר, 03-6295870


53. ד"ר יוסי אלרן
מפגש חידות וחידודי מוח
למתמטיקאים יש יתרון חשוב: כלי העבודה העיקרי שלהם, מוחם, מלווה אותם לכל מקום. לפיכך, המקומות האהובים עליהם ביותר לעבודה הם ברים ובתי קפה. שם הם נוהגים לחוד חידות אחד לשני, להציב אתגרים ולפתור אותם על גבי מפיות. כך עשו קונווי, ארדש וחבריהם. למה שלא נשחק יחד בחידות, בפזלים ובבעיות נוספות מתחום המתמטיקה היצירתית?
קפה נח - אחד העם 91, 03-6293799


54. פרופ' נועם סובל עם שחקן תיאטרון גשר דורון תבורי
כיצד חוש הריח מעצב את חיינו
כיצד פועל חוש הריח שלנו? כיצד המוח מעבד מידע שמגיע אליו בצורת ריחות? וכיצד ריחות משפיעים על ההתנהגות?
רוטשילד 12 – שד' רוטשילד 12, 03-5106430


55. פרופ' דבי פאס וד"ר חיים חביב
אנזימים: ה"ננו־רובוטים" של הטבע
אנזימים מבצעים את רוב המשימות הביולוגיות השגרתיות בגופנו. כיצד בדיוק הם עושים זאת? כיצד התשובה על השאלה הזאת עשויה לתרום לפיתוח תרופות למחלות? והאם בעתיד נוכל לבנות רובוטים חלבוניים שיבצעו מלאכות כימיות או מכניות לפי רצוננו, בתוך
תולעת ספרים - מזא"ה 7, 03-5357907


גן ART - אירוע הפתיחה גן העיר תל אביב היום 11.4.2014

גן ארט. אופנה. עיצוב. אמנות. מוסיקה.
פותחים את האביב בפסטיבל ייחודי באווירה קייצית 
מעצבי אופנה מבטיחים, מעצבי מוצר חדשניים, הופעות ומוסיקה מעולה ותערוכות מתחלפות- בגלריה ייעודית ובמרכז ענב לתרבות. אוכל טוב. וכמובן אלכוהול
ארוע הפתיחה ביום שישי 11/4, נארח את אסתר רדא למופע צהריים מקפיץ!!
גן העיר תל אביב. 


הכניסה חופשית

מתי?
היום, יום שישי,11.4.2014 בין השעות 10-16

היכן?
גן העיר תל אביב

האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/665664090162126/

צעדת האביב רחובות 18.4.2014


צעדת האביב רחובות – הפנינג של ספורט, היסטוריה, מופעים ואקשיין
• חידון פרדסים
• שחקנים מחופשים לדמויות מההסטוריה של רחובות לאורך המסלול
• הופעות של בימת הנוער
• מופע קאפוורה
• הדרכות לאורך המסלול
• הפנינג במתחם סיום עם תחנות פעילות לכל הגילאים,
• מופע מוסיקלי בסגנון הביג בן של הקונסבטוריון העירוני
• מכוניות קרטינג דיווש פדלים, מכוניות שטח על שלט, מתחם קליעה למטרה, תחנות למשימות אתגריות  
יום שישי, 18.4
עיריית רחובות באמצעות החברה העירונית לתרבות ספורט ונופש  מארגנת צעדה אביבית במהלך חוה"מ פסח: ( הכניסה חינם).
צעדת האביב מציעה שני מסלולים מעגליים , יציאה מאתר הפרדסנות וסיום בחורשת הצופים.
מסלול של 5 ק"מ המתאים למשפחות  ומסלול אתגרי של 9 ק"מ המתאים לחובבי ספורט.
לאורך מסלולי הצעדה יינתנו הסברים, הדרכות, הפעלות ומופעים, וכמובן, גם תחנות צל וריענון. 
לאורך המסלול הצעדה בין האתרים ההיסטוריים של רחובות, ייפגשו הצועדים דמויות מיתולוגיות מההיסטוריה של רחובות , כמו הנשיא הראשון חיים ויצמן ורעייתו ורה, הסופר משה סמילנסקי, זלמן מינקוב ודמויות חשובות נוספות.
מסלול משפחות  – 5 ק"מ במסלול מעגלי (המסלול לא מתאים לעגלות ילדים)
מתחם אתגרי בסיום הצעדה
נקודת הזינוק ממוזיאון הפרדסנות ע"ש מינקוב בין 8:00 ל10:00 בבוקר,(חנייה בשמיים כחולים). מסלול הצעדה יעבור במוזאון הפרדסנות, מכון ויצמן למדע, כיכר הניצחון, אחוזת הנשיא ויצמן במכון ויצמן - שם יקבלו הצועדים הסבר ע"י מדריכים ממרכז המבקרים של מכון ויצמן. לאחר הביקור במכון ויצמן יצאו הצועדים דרך שער האחוזה לרחוב הנשיא הראשון, משם ימשיכו לדרך בגין וייהנו  מהופעה חיה של ילדי בימת הנוער של רחובות .
עם חציית דרך בגין (הכביש העוקף המזרחי) יכנסו הצועדים לשטח הירוק בצד המזרחי של רחובות, יגיעו לגבעת הזיתים,יעברו ליד עץ השיזף המצוי, ויקבלו הסבר על הפריחה וההאבקה. בסיום יגיעו
הצועדים לחורשת הצופים להפנינג סיום חגיגי במתחם אתגרי הכולל תחנות פעילות מדהימות לכל המשפחה.
מסלול אתגרי  – 9 ק"מ במסלול מעגלי
גם צועדי המסלול האתגרי יזנקו מאתר הפרדסנות ע"ש מינקוב (בין השעות 8:00-9:00),(חנייה בשמיים כחולים). עד לדרך בגין המסלול האתגרי זהה לזה של מסלול המשפחות,  המסלול האתגרי יתפצל מיד עם חציית דרך בגין, (העוקף המזרחי), צועדי המסלול האתגרי ימשיכו לפרדס בילמס, בית מנהל בית האריזה, בית הבאר שהשקה את פרדס בילמס, ומגדל הליצן – מגדל השמירה שממנו תצפתו ושמרו על הפרדס. בתחנת ההיסטוריה של רחובות יפגשו המטיילים עם מדריכי חוגי סיירות של קק"ל , שיסבירו להם באמצעות המחזה על ההיסטוריה של פרדס בילמס ושל רחובות בכלל. בסיום יגיעו הצועדים לחורשת הצופים להפנינג סיום חגיגי במתחם אתגרי הכולל תחנות פעילות מדהימות לכל המשפחה.
פרטים נוספים- מחלקת הספורט של עיריית רחובות, טלפון 08-6683884
דף הצעדה באתר עיריית רחובות http://www.rehovot.muni.il/Lists/List4/DispForm.aspx?ID=1750


צעדת השלושה 2014 ראשון לציון 17.4.2014

מתי?
יום חמישי 17.4.2014, 9:30

זינוק וסיום באצטדיון האתלטיקה נאות שקמה, ראשון לציון

אורך המסלול כ- 9 ק"מ

ההשתתפות ללא תשלום

אתר האירוע בעיריית ראשון לציון: http://hironit.co.il/?CategoryID=437&ArticleID=5788


פסטיבל רוקדים אביב ברחובות, 16-17.4 בגן המייסדים

פסטיבל רוקדים אביב ברחובות 2014
פסטיבל מחול וזמר, בסימן מחווה לקולנוע הישראלי ולשירי הארץ היפים, הרקדות עם מיטב להקות המחול והמרקידים בארץ והצדעה לזאב רווח
הצדעה לאמן הוותיק זאב רווח, שגם ינחה את ערב הפתיחה* מופעים של זמרים ותיקים לצד צעירים: עדן בן-זקן והאחים טומי ויאן יוצאי "אקס פקטור", לירז צ'רכי, אילנית, יזהר כהן, דפנה ארמוני, אלי לוזון ועוד* להקות מחול מכל הארץ, הרקדות לאורך כל הלילה

מתי?
חוהמ"פ ט"ז-י"ז בניסן תשע"ד,  17-16 באפריל 2014, 17:00-23:00

היכן?
"גן המייסדים"- רחובות

הכניסה חופשית

דף האירוע באתר עיריית רחובות: http://www.rehovot.muni.il/Lists/List4/DispForm.aspx?ID=1732

יום ד', ה-16.4- מופע פתיחה "חיים בסרט ישראלי"
17:00-19:30, 23:00-21:30- מוקדי הרקדות ברחבי גן המייסדים.
בכל מתחם גן המייסדים בעיר יופעלו מוקדי הרקדות פתוחות לקהל הרחב,  עם מיטב המרקידים בישראל, כולל הרקדות למתחילים, ריקודים נוסטלגיים, להורים וילדים, הרקדות למעגלים וזוגות, ריקודי סלסה, זומבה ולטיני ועוד.
23:00- "הרקדה אל תוך הלילה"-  הרקדה המונית עם המאסטרים בהרקדות, שלמה ממן, אבי פרץ ומשה טוילי תתקיים אל תוך הלילה באולם "אוסי וזוהר".
20:00- מופע הפתיחה: "חיים בסרט ישראלי".
במופע הפתיחה ישולבו תמונות, סרטונים וסצנות שהפכו לחלק בלתי נפרד מהילדות והבגרות של כל אחד מאתנו ולחלק מהוויה הישראלית. להקות מחול ואמנים יצדיעו לסרטים ישראליים מכל הזמנים, סרטים הנחשבים אבן-דרך בתולדות הקולנוע הישראלי, כמו: הלהקה, 8 בעקבות אחד, קזבלן, קוני למל, חמש חמש, טיפת מזל, ישראלים מצחיקים, חייך אכלת אותה, גבעת חלפון אינה עונה, שלאגר, סוף העולם שמאלה, דיזינגוף 99, עפולה אקספרס, חסמבה , השוטר אזולאי ועוד.

גולת הכותרת של הערב והפסטיבל כולו תהווה הצדעה לאמן זאב רווח, במהלכו תוענק לו תעודת הוקרה על תרומתו רבת-השנים לקולנוע הישראלי.
במהלך הערב יופיעו האמנים: דפנה ארמוני, אלי לוזון,לירז צ'רכי, אסנת ז'אנו שרונה אלימלך ועוד.
יום ה' ה-17.4- מופע סיום חגיגי "ארץ אהבתי 2014"
17:00-19:30, 23:00-21:30- מוקדי הרקדות ברחבי גן המייסדים.
מוקדי ההרקדות יפעלו גם ביומו השני של הפסטיבל באותה מתכונת, כאשר ההרקדות יכללו את "רוקדים על גלגלים", במהלכם יתארחו רקדנים בכסאות גלגלים, לצד זומבה לילדים, ריקודי הורה מחודשים וריקודים של להיטים ידועים בכל השפות.
23:00- הרקדה אל תוך הלילה בהובלת ישראל שיקר באולם "אוסי וזוהר".
20:00- מופע סיום, "ארץ אהבתי 2014" - המשלב מחול ארצישראלי של מיטב הכוריאוגרפיה הישראלית ושירי ארץ ישראל הישנה והטובה, בהשתתפות אמנים ותיקים כמו: אילנית, יזהר כהן ודורית ראובני לצד אמנים מתחילים כמו עדן בן-זקן והאחים תומי ויאן (יוצאי אקס פקטור) את הערב ינחה ניקי גולדשטיין שאף יצטרף לשרים.
הפסטיבל נערך בשיתוף פסטיבל כרמיאל.
בימוי וניהול אומנותי - שלמה ממן, הפקה בפועל וע. מנהל אמנותי- ליאת כץ-פרחן, הפקת הרקדות- חיים מילשטיין, ע. הפקת הרקדות- משה טווילי.


50 אתרים הפתוחים בכל המועד פסח 2014 בחסות בנק הפועלים

גם בפסח הזה - 50 אתרים פתוחים בחינם לכולם! זו שנה עשירית שבנק הפועלים נותן חסות לפתיחת 50 אתרים בכניסה חופשית.

קישור לאתר: poalimatarim.co.il

פסטיבל "אמא": חול המועד פסח 2014 במתחם תחנה

פסטיבל לאימהות, ילדים, תינוקות והקהל הרחב,
במסגרתו ייערך הפנינג ענק וחוויתי לכל המשפחה

מתי?
הפסטיבל יתקיים בתאריכים – 16-17/4/14 בין השעות 11:00- 18:00

היכן?
במתחם התחנה בתל אביב.


בתוכנית:
• במת הופעות והפעלות לילדים.
• הצגות ילדים - העץ הנדיב, החלילן מהמלין, החתול במגפיים - בכל יום יתקיימו שלוש הצגות.
• מתחם הרצאות לאימהות.
• מתחם פעילות לגיל הרך הכוללת סדנת לווי התפתחותי, עיסוי תינוקות, מוזיקה לקטנטנים.
• מתחם יצירה לילדים.
• דוכני מכירה של פריטים מעוצבים ושימושיים לילדים תינוקות ואימהות
• ג'ימבורי.
• מתחם צילום - צילומי משפחה, הריון תינוקות וילדים.
• מתחם פינוק לאימהות.
• דוכן "מועדון אמא" –  חלוקת דוגמיות ומתנות.

הכניסה חופשית!

האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/1469603063257762/